مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: بانکهای این استان تاکنون ۶ هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی به مشاغل و بنگاههای اقتصادی خسارت دیده از کرونا پرداخت کرده‌اند.

بانکهای خراسان رضوی ۶۲۳ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی پرداخت کردند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تقوایی مجموع درخواستهای دریافت تسهیلات را ۹ هزار و ۴۱۹ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: همه این درخواستها در قالب پرونده‌ به بانکهای خراسان رضوی ارسال و در نهایت ۶۶ درصد آن پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع ۴۲ هزار و ۴۸۷ فقره پرونده مربوط به بنگاه‌های اقتصادی با اشتغال ۸۵ هزار و ۲۳۵ نفر از سوی ۱۳ دستگاه اجرایی به ۱۸ بانک و موسسه اعتباری در استان ارسال شده که تاکنون به ۳۰ هزار و ۴۸۶ فقره پرونده به میزان ۶۲۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان وام پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی به تسهیلات بخش گردشگری متضرر از کرونا نیز اشاره و بیان کرد: از مجموع هزار و ۳۵۷ فقره پرونده ارسال شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بانکها مربوط به بنگاه‌های حوزه گردشگری با اشتغال هفت هزار و ۵۲۲ نفر تاکنون به ۷۸۰ فقره پرونده با اشتغال پنج هزار و ۵۳۹ نفر، ۸۲ میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

تقوایی افزود: این تسهیلات از مجموع ۱۳۲ میلیارد و ۶۰۱ میلیون تومان تسهیلات درخواستی کل پرونده‌های ارسال شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی به بانکهای استان بوده که ۶۲ درصد آن پرداخت شده است.

او ادامه داد: در مجموع ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در استان با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافته بود که نرخ سود آن ۱۲ درصد با سه ماه تنفس و دوره بازپرداخت دو ساله است.  

وی به تسهیلات اعتباری ارزان قیمت ویژه فعالان اقتصادی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون ۴۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال در استان پرداخت شده که خراسان رضوی از این نظر رتبه هفتم را در کشور کسب کرده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: ضروری است بانکها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به بنگاه‌های اقتصادی شتاب کنند تا بتوان سهمیه استان از این محل را به طور کامل جذب کرد.

تقوایی درباره میزان پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق کمکهای فنی و اعتباری گفت: از این محل تاکنون به ۱۹ واحد صنفی تولیدی در استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.