همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در ۲۸ دی ماه ۲ پایگاه اهدای خون ثابت و یک پایگاه سیار در مشهد برای پذیرش خون داوطلبان دایر است.

سه پایگاه اهدای خون مشهد در روز شهادت حضرت زهرا (س) دایر است

به گزارش قدس آنلاین، سازمان انتقال خون خراسان رضوی،  بر این اساس پایگاههای امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی و پایگاه اهدای خون امید واقع در خیابان شیرازی و تیم سیار واقع در خیابان "میثم" در منطقه طلاب مشهد در روز یکشنبه هفته آینده آماده پذیرش خون داوطلبان هستند.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت بحران قرار دارد و به همین خاطر فردا جمعه نیز پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی و یک پایگاه سیار  مستقر در خیابان "فلاحی" مشهد هم فعال است.

در این گزارش بر ضرورت اهدای مستمر خون با توجه به کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی و با توجه به مدت زمان محدود نگهداری خون تاکید شده و  از زائران و مجاوران خواسته شده است اهدای خون را منوط به مناسبتهای مختلف و شرایط خاص نکنند چرا که بیماران بستری در بیمارستانها همیشه نیازمند خون و فراورده‌های خونی هستندو

اداره کل انتقال خون خراسان رضوی سومین تولید کننده خون در کشور به شمار می‌رود و تامین خون ۶۱ بیمارستان را بر عهده دارد.

۱۳ پایگاه اهدای خون در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی شامل ۶ پایگاه مستقر در مشهد مسوولیت دریافت خون از شهروندان اهداکننده را بر عهده دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.