معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در استان شناسایی نشده و پاسخ تست چند نفری که سابقه سفر به کشورهای اروپایی داشتند و مبتلا به کرونا شده بودند نیز پس از بررسی در آزمایشگاه رفرانس کشور منفی شد.

موردی از کرونای انگلیسی در خراسان رضوی مشاهده نشده/شرایط بسیار شکننده است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان با اشاره به اینکه در حال حاضر مشهد در وضعیت آبی از نظر ابتلا به کرونا قرار گرفته و بر کل استان نیز شرایط آرامی حاکم است اظهار داشت: براساس بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم به ویژه در اماکن عمومی در حال کاهش است که این امر می‌تواند موجب بازگشت شرایط به حالت بحرانی شود.

وی با بیان اینکه علیرغم محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح، اما پیش از این ساعات اماکن عمومی شلوغ و پرازدحام است تصریح کرد: به طور حتم توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ادامه روند همکاری‌ها با مدافعان سلامت سبب ضعیف شدن چرخه انتقال ویروس کرونا می‌شود و می‌توان انتظار داشت که ماه‌های بهمن و اسفند با شرایط آرامی طی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی از شهرهای استان‌های شمالی استان خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار دارند و این امر شرایط را برای استان برای بازگشت به شرایط قبلی شکننده‌تر می‌کند از تمامی مردم خواست همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اولویت خود قرار دهند.

وی در خصوص کرونای انگلیسی و شرایط استان خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در استان شناسایی نشده و پاسخ تست چند نفری که سابقه سفر به کشورهای اروپایی داشتند و مبتلا به کرونا شده بودند نیز پس از بررسی در آزمایشگاه رفرانس کشور منفی شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.