مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از رشد ۱۲ درصدی آب جمع شده پشت سد دوستی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ذخیره آب سد دوستی ۱۲ درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، محمد علایی امروز  در جریان سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان سرخس و بازدید از سد دوستی که بین ایران و ترکمنستان مشترک است افزود: کل  ظرفیت آب سد دوستی  یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب است که هم اکنون حدود ۵۰ درصد از حجم آن از آب پر شده و حجم آب ذخیره شده در پشت سد دوستی به ۶۰۰ میلیون متر مکعب می رسد.

وی اضافه کرد: سد دوستی که در سال ۱۳۸۳ افتتاح شد در مرز بین سرخس و ترکمنستان واقع شده است و اکنون ۱۶ سال از عملیات بهره‌برداری آن می‌گذرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مجموع ظرفیت ذخیره آب سدهای بزرگ و در حال بهره‌برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

علایی افزود: خراسان رضوی ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در شهرستانهای تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان دارد.
استاندار خراسان رضوی در بازدید از سد دوستی در جریان آخرین وضعیت میزان ذخیره آب این سد و اعتبارات مورد نیاز برای انجام طرحهای مورد نظر قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی صبح امروز با حضور در مزار شهدای گمنام مزداوند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سفر خود به شهرستان سرخس را آغاز نمود.  محمد صادق معتمدیان همچنین از قطعه ۴-الف جاده مشهد - سرخس بازدید کرد.  
بازدید از پاسگاه مرزی کال سرخ، منطقه ویژه اقتصادی، پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، دیدار با خانواده شهدا و ملاقات مردمی از جمله برنامه‌های امروز استاندار خراسان رضوی در سفر به سرخس است.
شهرستان سرخس در ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد، از ناحیه شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.