کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی از لغو برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی در فروردین ۱۴۰۰ به علت اپیدمی کرونا خبر داد.

جام ملت‌های فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا رسما لغو شد

به گزارش قدس آنلاین، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون‌های عضو قاره کهن، از لغو مسابقات جام ملت‌های فوتبال و فوتسال ساحلی آسیا به علت اپیدمی ویروس کرونا خبر داد. لغو رسمی این مسابقات در شرایطی است که قرار بود هر دو تورنمنت تا سه ماه دیگر در فروردین ۱۴۰۰ برگزار شود. کویت میزبان جام ملت‌های فوتسال و تایلند میزبان جام ملت‌های فوتسال ساحلی بودند که هر دو مسابقه حکم انتخابی جام جهانی را داشت.

بعد از تعویق چند باره مسابقات فوتسال که در روزهای گذشته کشور میزبان یعنی کویت آن را تلویحا اعلام کرده بود، حالا AFC مجاب به لغو هر دو رویداد ملی خود در فوتسال و فوتبال ساحلی در سال جاری شده است. با این حساب حالا سرنوشت سهمیه‌های جهانی نامشخص است.

AFC اعلام کرده در صورت برگزاری مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۲۱ از سوی فیفا، این کنفدراسیون هم درباره سهمیه‌های قاره آسیا در این دو مسابقه تصمیم‌گیری خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود براساس رنکینگ جهانی این اتفاق بیفتد.

دوره بعد مسابقات فوتسال ساحلی در سال ۲۰۲۳ و مسابقات فوتسال در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهند شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از ابتدای ماه‌های جاری به منظور افزایش امادگی در اردوی بوشهر حضور داشت و بازیکنان خواستار تعیین تکلیف سرنوشت نهایی برگزاری مسابقات بودند که با این اتفاق، اردوی ایران هم به پایان می‌رسد و ملی‌پوشان راهی باشگاه‌های خود خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.