امامان جمعه خراسان رضوی به شرکت در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و تکیه بر توان داخلی برای خنثی سازی تحریمها تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

امامان جمعه خراسان رضوی به شرکت در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و تکیه بر توان داخلی برای خنثی سازی تحریمها تاکید کردند.

تربت‌حیدریه-  امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: مسوولان کشور باید با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی بر محور ولایت حرکت کنند تا راه برای توسعه، پیشرفت و سلامت مردم هموار شود.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: مسوولان کشور در سیاست خارجی نباید اجازه دهند هیچ فرد یا کشوری خود را مقدم بر دولت اسلامی بداند.

وی ادامه داد: اینکه برخی در داخل کشور فکر می‌کنند بایدن بهتر از ترامپ است و به برجام بازمی‌گردیم و مشکلات حل می‌شود، فکر بیهوده‌ای است و تا زمان رفع کامل تحریم ها نباید به تغییر دولت ها در آمریکا دلخوش بود.

امام جمعه تربت‌حیدریه با اشاره به مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: مردم با رعایت دستوالعمل های بهداشتی در این مراسم شرکت کرده و از درگاه خداوند بخواهند به برکت این ایام این ویروس منحوس را از کشور ما خارج کند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار گفت: رفع تحریم‌های ظالمانه هرچند مهم است اما مبنا و اساس رفع مشکلات اقتصادی کشور، خنثی سازی تحریم است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: بیش از ۸۰ درصد مشکلات کشور با بی اثر کردن تحریم دشمنان برطرف می شود و راهکار آن تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان و  دانش بومی است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه به جای خام فروشی محصول نفت باید به فرآوری این محصول توجه شود که ارزآوری بیشتری عاید کشور می‌گردد.

امام جمعه سبزوار گفت: مشکلات اقتصادی، مسکن، شغل و تحصیل نباید بهانه‌ای برای تاخیر در ازدواج جوانان شود زیرا افزایش سن ازدواج علاوه بر بروز بیماری‌های جسمی و روانی مشکلات دیگری ایجاد می کند.  

وی افزود: جوانان باید با سیاست‌های حمایتی، تشویق به فرزندآوری شوند و به یک یا ۲ فرزند اکتفا نکنند.

گناباد- امام جمعه گناباد گفت: سیاست تحریم حداکثری علیه کشور ما شکست خورده است.

حجتالاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: وعده بایدن برای بازگشت به برجام تنها بر روی کاغذ است.

وی ادامه داد: ما بازگشت به برجام به معنای اقدام فوری برای رفع تحریم‌ها را خواستاریم زیرا چند سال آمریکا و اروپا قبل از ترامپ تحریم ها را بر نداشتند و آن را افزایش دادند.

امام جمعه گناباد گفت: هدف بایدن این است که با گروگان گیری برجام و وعده های خشک و خالی مذاکرات برای برجام های دیگری را تحمیل کند لذا تا وقتی آمریکا تحریم ها  را در عمل حذف نکند هیچ مسوولی حق مذاکره بی حاصل با آمریکا را نخواهد داشت.

فریمان- امام جمعه فریمان با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) عصاره و خلاصه کمال است. امیدواریم مراسم دهه فاطمیه را پرشکوهتر از همیشه برگزار کنیم و روز یکشنبه هفته آینده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مراسم دسته روی شرکت کنیم تا دل آن حضرت و رسول الله (ص) شاد شود.

حجت الاسلام سیدمهدی معلمی با اشاره به واکسن‌های خارجی ویروس کرونا نیز افزود: رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب را فرمودند و به صراحت واردات واکسن را از آمریکا، انگلیس و فرانسه که سابقه خیانت دارند ممنوع کردند.

وی ادامه داد: وقتی مردم خود آمریکا از پذیرش واکسن فایزر امتناع می‌کنند، این همه هجمه های تبلیغاتی رسانه های آمریکایی برای اینکه ایران باید واکسن وارد کند برای چیست؟ آیا فراموش کردیم که انگلیس و آمریکا چقدر از داروهای خود را برای آزمایش انسانی به کشورهای آفریقایی بردند و چه فجایع انسانی از انواع مرگ و میر، فلج و عقیم شدن را به بار آوردند؟

امام جمعه فریمان گفت: آمریکایی‌ها در چند سال اخیر انواع تحریم‌ها را علیه کشور ما اعمال کردند و حتی اجازه ندادند داروهای بیماران سرطانی، دیابتی و حتی بیماران پروانه ای به ایران وارد شود و حال به دنبال فروش واکسن به ایران هستند.

وی افزود: ما به آمریکا و انگلیس اعتماد نداریم و از رهبر معظم انقلاب به خاطر تصمیم‌ به موقع در این زمینه تشکر می‌کنیم.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.