استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، با اشاره به زندگی سراسر همراه با مقاومت حضرت فاطمه سلام الله علیها به بیان ویژگی های انسان مقاوم پرداخت.

حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه مقاومت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد در نشستی از سلسله نشست های کلمه سواء که به همت هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان به صورت مجازی برگزار شد، گفت: زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها از بدو تولد تا شهادت ایشان همراه با ویژگی مقاومت بوده است، به گونه ای که آن حضرت در غربت مادر به دنیا آمدند و در طول زندگی همیشه همیار و حامی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و حضرت علی علیه السلام بوده و در برابر مشکلات و دشمنی ها ایستاده و حوادث را با نیروی مقاومت به فرصت تبدیل می کردند.

او در ادامه جلسه به تعریف مقاومت پرداخت و ابراز کرد: مقاومت به معنای «ایستادگی بر اصول و دفاع از آنها و مواجه قهرمانانه با مشکلات است».

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان ویژگی های اهل مقاومت را باور به معارف الهی، امامت و معاد در پیشبرد برنامه های مقاومت، نداشتن حبّ دنیا و خصوصیت قرآنی اشداء علی الکفار رحماء بینهم برشمرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مصداق این ویژگی می باشند که دشمن ستیز بودند اما در برابر مظلومان با رحمت و تواضع برخورد می کردند.

او با بیان اینکه خودسازی، ایجاد روحیه اتحاد در نیروهای ولایت و دشمن شناسی از جمله شرایط مقاومت در مسیر الهی است، اظهار کرد: سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی اینگونه ویژگی هایی داشت.

زمانی فرد در پایان گفت: پیروزی، تربیت نسل مقاومت و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عجّل الله فرجه الشریف) از ثمرات مقاومت است.

منبع: شفقنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.