وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه گذشته در اقدامی نا بخردانه و جنون آمیز نام آستان قدس رضوی و تولیت آن را در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار داد که این اقدام با انتقاد و محکومیت افراد و مجموعه های داخلی وخارجی همراه بود.

تحریم نهاد های مردمی اقدامی ضد بشری است

* تصمیمات غیر عقلانی

در همین رابطه "عباس گلرو" عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن محکوم کردن عملکرد آمریکا در خصوص تحریم آستان قدس رضوی گفت: این کار آمریکاهم مانند دیگر تصمیمات شان دوراز عقل و منطق است .

وی با اشاره به اینکه آمریکا درسنوات گذشته خارج از عرف و نزاکت بین المللی رفتار نموده ادامه داد: در سالهای اخیر تحریم های آمریکا علیه افراد و شرکت ها و موسساتی که با جمهوری اسلامی ایران در منطقه ارتباط دارند هیچ پشتوانه ای نداشته و امروز تحریمها علیه آستان قدس رضوی که مشخصا هیچ منطقی  پشت این تصمیمات وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری اش تصمیمات غیر عقلانی می گیرد که غیر قابل انتظار هم نبوده و نیست .اینها دشمن هستند و هر رفتاری از این ها قابل پیش بینی است که البته هیچ کدام از این رفتارها و تصمیمات خللی در عزم و اراده مردم ایران و دولت اسلامی ندارد .

این نماینده مجلس تصریح کرد: آمریکا در تلاش است که هر نهادی را که با رهبری در ارتباط است را تحریم نماید در حالیکه جمهوری اسلامی منهای تبعاتی که این تحریم ها برایش داشته با این همه مقاوم تر شده و همه این تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است.

* آستان قدس برای مردم کار می کند

دبیر کمیسیون سیاست های داخلی و شوراها نیز تحریم آستان قدس را از سوی آمریکا کار نابخردانه خواند و گفت: آمریکایی ها با هر چیزی یا جایی که برای مردم کار می کند و به نفع آنها فعالیت می کنند مخالف هستند.

حسین  خسروی اسنفزار رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی افزود: شاید در صحبت هایشان فقط با عده ای خاصی مخالف باشند و داد از حقوق بشر و دموکراسی بزنند ولی در عمل می بینید که با مردم ایران مخالفند.با هر چیزی که مردم به آن گرایش دارند علم مخالفت و دشمنی برمی دارند.

وی ادامه داد: آستان قدس منشا خدمات عمومی و عام المنفعه است و در زمینه های مختلف در جهت اهداف انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت می کند و بازوی قدرتمند انقلاب و جمهوری اسلامی است.

خسروی بیان کرد: امریکا ها با اصل نظام مشکل دارند و شاید فقط بخشی از نظام و افراد مختلف را هدف قرار داده باشند ولی عملا با ملت و دولت اسلامی ضدیت دارند و این ربطی به این زمان نیست و از دیر باز این دشمنی ها وجود داشته است.

* هر کاری که عام المنفعه باشد باعث ناراحتی آمریکا می شود

حسن رزمیان مقدم عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس نیز در همین رابطه گفت: اینکه آمریکا آستان قدس را تحریم کرده است خیلی هم دور از انتظار نبوده و نیست.نکند شما انتظاردارید آمریکا آستان قدس را تایید کند؟ هر کاری که عام المنفعه باشد و باعث رشد و تعالی ایران و ایرانی باشد باعث ناراحتی آمریکا می شود آستان قدس هم جزو همین دسته است.

وی افزود: آمریکا دشمن دین، مذهب و همه آن چیزی است که مردم ما به آن اعتقاد دارند.همین دشمنی با آستان مقدس امام رضا (ع) خود نشان دهنده این است که دشمن ازما می ترسد از اعتقادات مردم ما واهمه دارد.

* آخرین تلاش های آمریکا

رحمت الله فیروزی پور بادری عضو  کمیسیون عمران مجلس نیز در این خصوص گفت: این رفتار آمریکا هم چیزی جدا از دیگر رفتارهای بی منطق او نیست .آمریکا در همه این سالها هر کاری که از دستش برآمده در جهت تخریب ایران و خراب کردن چهره جهانی اوکرده است ولی آیا به نتیجه ای رسیده است؟خیر!

نماینده نطنز در مجلس ادامه داد: آستان قدس یک مجموعه اعتقادی مذهبی است که دل مردم دنیا را همراه خود دارد و این تحریم چیزی جزآخرین تلاش های آمریکا جهت خم کردن پشت ایران نیست که خودش هم میداند که تلاش بیخودی است .

وی ادامه داد: این عمق بدبختی و فلاکت آمریکا است که به هر وسیله ای دست می اندازند.این حرکت آمریکا یک حرکت محکومی است و این تحریم هم مانند دیگر تحریم های ضالمانه آمریکا است و این از کم عقلی حاکمان آمریکایی است و به هیچ نتیجه ای هم نخواهند رسید و این دسته از کارها فقط مردم ما را در راهشان ثابت قدم تر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.