۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
کد خبر: 736352

شیشه «لاکوبل» به دلیل استحکام و تنوع رنگی کاربرد زیادی در طراحی داخلی دارد. علاوه بر این، ویژگی های ساخت و نصب لاکوبل بسیار بارز است و به همین دلیل در دکوراسیون داخلی برای ایجاد فضای دلنشین و مدرن بیشتر از این نوع شیشه استفاده می شود.

نقش شیشه رنگی در دکوراسیون داخلی

شیشه رنگی انواع متنوعی دارد که لاکوبل یکی از آن ها محسوب می شود. شیشه های لاکوبل بسیار ساده و راحت نصب می شوند. این نوع شیشه در بین مردم به شیشه بین کابینتی نیز معروف است در این متن قصد دارید شیشه لاکوبل و جایگاهی که در دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم.

به چه نوع شیشه ای لاکوبل گفته می شود؟

لاکوبل نام برندی بلژیکی به نام AGC است. این کارخانه برای اولین بار شیشه رنگی را لاکوبل را ارائه کرد. از آن جایی که اولین شیشه های رنگی وارد شده به ایران نیز از بلژیک بود، نام لاکوبل برای همیشه بر روی این نوع شیشه ماندگار شد. جالب است بدانید که این نوع شیشه در ابتدا شفاف بوده و در واقع همان شیشه های رنگی قدیمی محسوب می شدند.

شیشه لاکوبل شیشه های سکوریت است که پشتش رنگ شده باشد. بعد از رنگ آمیزی آن را داخل کوره می گذارند تا رنگ بر روی شیشه تثبیت شود. شیشه های لاکوبل سکوریت شده در برابر سقوط و ضربه بسیار مقاوم‌اند. ضخامت لاکوبل از ۴ میلی متر تا ۲۰ میلی متر است و بهتر است با شیشه فلوت اشتباه گرفته نشود؛ چراکه فلوت مقاومت لاکوبل را ندارد.

انواع شیشه لاکوبل و کاربرد های آن

شیشه های لاکوبل می توانند مات یا شفاف باشند، اما انواع ساده، مات و متالیک آن با ضخامت های ۶ میلی متری تا ۲۰ میلی متری در بازار عرضه می شوند. این نوع شیشه را در طراحی داخلی می توان در موارد زیر استفاده کرد:

· بین کابینت ها و دیوار آشپزخانه

· پوشش دیوار حمام و سرویس دستشویی

· آیینه کاری اتاق ها

· برای دکوراسیون فروشگاه ها

· استفاده به عنوان پارتیشن

· استفاده در میزهای شیشه ای

· استفاده در شومینه

· استفاده به عنوان تابلو وایت برد

· استفاده در کابین آسانسور

لایه پولی پروپیلین به کار رفته در شیشه های لاکوبل استحکام و مقاومت آن را چند برابر می کنند. اگر لاکوبل لمینت داشته باشد، امنیت بیشتری دارد. یکی از مزایای استفاده از شیشه لاکوبل انعکاس نور است. همان طور که می دانید، نورپردازی در طراحی داخلی بسیار اهمیت دارد. با نصب این شیشه ها نیازی به روشنایی بیشتر در محیط نیست. شیشه های لاکوبل در مجاورت رطوبت نیز مقاوم بوده و زنگ نمی زنند.

چه رنگ شیشه لاکوبل بیشتر در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد؟

شیشه لاکوبل سفید

رنگ سفید به دلیل اینکه با سایر رنگ ها به راحتی تطبیق می شود بسیار مورد استفاده طراحان قرار می گیرد. همچنین رنگ های روشن نسبت به تیره لک و کثیفی را نشان نمی دهند.

شیشه لاکوبل بژ

اگر دکوراسیونی چوبی به سبک مدرن یا کلاسیک دارید، رنگ بژ را به شما پیشنهاد می کنیم. این رنگ در میان طراحان دکوراسیون جایگاه ویژه ای دارد.

شیشه لاکوبل طوسی

طوسی نیز در دکوراسیون بسیار زیبا جلوه می کند. این تناژ رنگی می تواند شامل رنگ های خاکی، فیلی و نوک مدادی می شود. طوسی رنگ مورد علاقه بسیاری از طراحان دکوراسیون است؛ چراکه با سایر رنگ ها به خوبی ترکیب می شود.

شیشه لاکوبل قرمز

اگر دکوراسیونی مدرن و شاد می خواهید بهتر است از رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، هلویی و صورتی استفاده کنید. استفاده از رنگ قرمز بیشتر در رستوران ها و کافی شاپ ها رایج است.

شیشه لاکوبل آبی

رنگ آبی برای سرویس دستشویی بسیار پرکاربرد است. این رنگ می تواند از آبی آسمانی تا تیره ترین سرمه ای را شامل شود.

اگر به دنبال سایر رنگ های شیشه لاکوبل می گردید، خوشبختانه در این نوع شیشه بیش از ۴۰ نوع رنگ وجود دارد که می توانید از بینشان انتخاب کنید.

مزایای استفاده از شیشه لاکوبل

همان طور که اشاره شد، شیشه های لاکوبل دوام بالا و استحکام بسیار خوبی دارند، درخشانی و قابلیت کدر یا شفاف بودن نیز از مزایای این نوع شیشه محسوب می شود؛ اما این تنها چند مورد از مزایای شیشه لاکوبل است در ادامه بیشتر با ویژگی های این نوع شیشه آشنا شوید.

· مقاومت در برابر خش

· بزرگ تر نشان دادن فضا

· قابلیت شستشو

· مقاوم در برابر حرارت

· مقاوم در برابر رطوبت

· درخشندگی و انعکاس نور

· ظاهری مدرن و شیک

جمع بندی

شیشه رنگی انواع مختلفی دارد که لاکوبل یا شیشه بین کابینت معروف ترین آن ها است. این نوع شیشه به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد معمولا در طراحی دکوراسیون آشپزخانه و سرویس حمام و دستشویی به کار می رود. شیشه لاکوبل نه تنها در برابر ضربه مقاوم است بلکه به دلیل سکوریت بودن حرارت بالا را نیز به خوبی تحمل می کند به همین دلیل است که از آن بیشتر برای دیوار پشت گاز استفاده می کنند. اگر برای دکوراسیون رستوران، منزل، هتل، محل کار نیاز به شیشه رنگی لاکوبل دارید، شرکت ایران لاکوبل را به شما پیشنهاد می دهیم. این شرکت، با سال ها تجربه موفق در زمینه تولید انواع شیشه یکی از مطرح ترین برندها در زمینه تولید شیشه لاکوبل در ایران است. شرکت ایران لاکوبل متخصص تولید انواع شیشه انگرویینگ، درب شیشه ای طرح دار، دیوار پوش اداری، شیشه بین کابینتی است. برای دیدن سایر محصولات این شرکت می توانید به سایت iranlacobel.ir مراجعه نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.