گیلان- رییس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه هموطنان به جز موارد اضطراری به استان سفر نکنند گفت: گیلان وضعیت کرونایی شکننده ای دارد و ورود مسافران می تواند وضعیت مناسب فعلی استان و زحمات کادر درمان را به روزهای بد گذشته برگرداند.

وضعیت گیلان شکننده است؛ ورود خودرو های غیر بومی ممنوع

قدس آنلاین-گروه استان ها: استاندار گیلان در نشست استانی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مسافرت های غیرضروری به گیلان و شکل گیری اجتماعات عاملی در انتقال ویروس و تغییر رنگ بندی های کرونایی استان است، گفت: بی توجهی برخی هموطنان و هم استانی ها مشقت های بسیاری ایجاد می‌کند که انتظار است همه کمک کنند تادوباره شاهد وضع محدودیت‌های گسترده نباشیم.

 ارسلان زارع افزود : طبق اعلام کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی؛ عادی انگاری، کم توجهی به رعایت الزامات بهداشتی، دورهمی های خانوادگی و شکل گیری اجتماعات انسانی ازجمله عوامل ایجاد موج جدیدی بیماری هستند.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی در مدیریت کرونا، باید توجه دادن بیش از پیش همگان به رعایت توصیه های بهداشتی و آگاهی افزایی از خطرات شیوع بیماری باشد.

وی بااشاره به اینکه با جدی گرفتن دستورالعمل ها و اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا طی چهار هفته اخیر شاهد سیر نزولی مبتلایان، بستری ها و فوتی ها بوده ایم، افزود: عدم رعایت دستورالعمل ها که حاصل کار کارشناسانه و دقیق عملی است شهرهای با وضعیت شکننده را با شرایط پرمخاطره ای مواجه می کند.

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی

در همین حال رئیس پلیس راه گیلان گفت: ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرستان‌های نارنجی ممنوع است، همکاران ما در محورهای ورودی استان مستقر هستند و از ورود خودروهای پلاک غیربومی ممانعت به عمل می‌آورند و چنانچه رانندگان اصرار به ورود به شهرهای نارنجی را داشته باشند با جریمه ۵۰۰هزار تومانی اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ جاور صفاری اظهار کرد: با توجه به تعطیلی که روز یکشنبه در پیش داریم، تردد طی آخرین روز های هفته گذشته در ورودی‌های استان نسبت به هفته‌های گذشته، افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه گیلان افزود: کرونا مجدد با کم‌توجهی‌ها اوج می‌گیرد لذا مردم ما باید مراقب باشند و از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند چون استان در وضعیت نارنجی و شرایط شکنندگی از نظر شیوع کرونا قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۹ شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند، گفت: ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرستان‌های نارنجی ممنوع است، همکاران ما در محورهای ورودی استان نظیر رودبار، چابکسر و آستارا مستقر هستند و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا از ورود رانندگان و مسافران با خودروهای پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممانعت به عمل می‌آورند.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: برای خودروهایی که اصرار بر ورود به شهرهای نارنجی دارند برابر دستورالعمل‌ها با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال قانون می‌شوند؛ علاوه‌بر این دوربین‌های جاده‌ای نیز این اعمال قانون را ثبت می‌کنند.

رئیس پلیس راه گیلان گفت: به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم به جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌های‌شان در این شرایط کرونایی از سفرهای غیرضرور بپرهیزند چون تعدادی از همشهریان ما به سبب ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و با افزایش سفرهای غیرضرور مجدد شاهد موج دیگری از کرونا خواهیم بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.