عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق درباره یکپارچه کردن یارانه های پرداختی به مردم هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

بررسی تجمیع یارانه های پرداختی به مردم در کمیسیون تلفیق

محمد صفایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: کمیسیون تلفیق درباره یکپارچه کردن یارانه های پرداختی به مردم هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

وی افزود: یکی از پیشنهاداتی که در کمیسیون اقتصادی و کمیسیون تلفیق در حال بررسی است حذف پرداخت یارانه در دو مرحله در ماه است به طوری که این دو یارانه با یکدیگر جمع و در یک مرحله به جامعه هدف پرداخت شود.

نماینده گناباد وبجستان در مجلس شورای اسلامی  در باره گمانه زنی هایی درباره مبلغ این یارانه واحد در سال ۱۴۰۰نیز گفت: مبلغ این یارانه به طور طبیعی تغییر و رقمی متفاوت با مبالغی است که در حال حاضر به صورت جداگانه پرداخت می شود و عددهای مختلف و متنوعی  برای این موضوع از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی برخی نمایندگان نیز با پرداخت یارانه نقدی به مردم مخالف بوده و معتقد هستند که پرداخت یارانه به این صورت به مردم فرهنگ کار و تلاش را در جامعه تضعیف کرده و پیشنهاداتی نظیر حذف یارانه های پنهان و واقعی تر شدن نظام پرداخت یارانه ها را مطرح کرده اند.

وی با بیان اینکه برخی با نگاه پوپولیستی به دنبال افزایش مبلغ یارانه های نقدی و تعطیل کردن فعالیت های عمرانی در کشور هستند، تصریح کرد: با تمام شدن بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق طی هفته های پیش رو ، تکلیف موضوع یارانه های نقدی در سال آینده نیز مشخص خواهد شد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.