معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: اقتصادی کردن و احیای مراتع با همکاری بهره برداران و مشارکت جوامع محلی امکان پذیر است.

احیای مراتع و اقتصادی کردن آن نسخه راهگشای مرتعداران است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات، علی شکاری در سفر به شهرستان های کلات و درگز بیان کرد: نسخه راهگشا و حل مشکلات بهره برداران مرتع بطور کلی، اقتصادی کردن و تهیه طرح های مرتعداری اقتصادی تلفیقی با مشارکت  مرتعداران و با نظارت کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری می باشد.

وی عنوان کرد: هدف از اجرای طرح های اقتصادی مرتعداری افزایش ضریب پوشش گیاهی و حفاظت پایدار از اکوسیستم های مرتعی و جنگلی بوده که در نتیجه رونق اقتصادی این عرصه ها و ارتقای سطح معیشت بهره برداران با مشارکت جوامع محلی، کاشت نهال صنوبر با هدف زراعت چوب و احیای مراتع با کاشت گیاهان دارویی فراهم می آید.

شکاری اظهار داشت: راه برون رفت از وضعیت موجود و اقتصادی نمودن مراتع، اجرای ماده ۳ قانون حفاظت از جنگلها و مراتع کشور در خصوص تهیه و اجرای طرح های مرتعداری اقتصادی با مشارکت مرتعداران می باشد.

 وی از تعاونی های مرتعداری، جنگلداری، تخصصی فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری، بهره برداران سامانه های عرفی دارای پروانه چرا و  بهره برداران زمین زراعتی با آب کافی درخواست نمود تا برای تحقق این هدف به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها هماهنگ باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.