وزارت دادگستری آمریکا شامگاه یکشنبه ۱۷ ژانویه ۲۰۲۱ به وقت محلی آمریکا از بازداشت یک مقام مسئول از ایالت نیو مکزیکو خبر داد که متعهد شده بود ضمن حمل سلاح به واشنگتن سفر کرده تا علیه تحلیف جو بایدن اعتراض کند.

بازداشت یک مقام آمریکایی به اتهام نقش داشتن در حمله به کنگره

قدس آنلاین: رسانه‌های محلی آمریکا صحنه‌هایی ویدیویی از لحظه بازداشت کوی گریفین نماینده ایالت نیو مکزیکو در واشنگتن و بنیانگذار گروه موسوم به « کاوبوی ترامپ» را به اتهام اشغال مقر کنگره در ۶ ژانویه، منتشر کردند.

هفته گذشته و طی نشست کمیته تحریم، گریفین تعهد کرده بود مجددا روز ۲۰ ژانویه نیز به مقره کنگره بیاید. او ضمن تاکید بر آنچه « حقوق خود بر مبنای متمم دوم قانون اساسی» خوانده، گفته بود که دو قبضه سلاح کمری به همراه خود به واشنگتن حمل خواهد کرد.

به گزارش العربیه اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای درباره تدابیر اتخاذ شده هنگام بازداشت کوی گریفین توضیح داد که پلیس کنگره بعد از ظهر ۱۷ ژانویه ۲۰۲۱ به اداره تحقیقات فدرال اطلاع داده که کوی گریفین از نیو مکزیکو که به دلیل نقش داشتن در شورش و اشغال مقر کنگره در ۶ ژانویه، علیه او حکم جلب صادر شده را بازداشت کرده است.

بنا بر این بیانیه اداره تحقیقات فدرال کوین گریفین را در بلوک ۴۰۰ از خیابان نورث کاپیتول در بازداشت دارد.

شایان ذکر است مقامات واشنگتن از روزهای گذشته پایتخت آمریکا را به منطقه‌ای امنیتی تبدیل کرده‌اند. در خیابان‌ها و میادین اطراف و منتهی به مقر کنگره و محل برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور موانع بتنی و سیم‌های خاردار کارگذاشته شده است.

مقر کنگره آمریکا در ششم ژانویه جاری توسط طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده که دوره او تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید، به اشغال درآمد.

شایان ذکر است که آماده‌باش نیروهای گارد ملی و پلیس در پایتخت و سایر ایالت‌های آمریکا همزمان با آن صورت می‌گیرد که مقامات این کشور بیم آن دارند

ناآرامی‌هایی در حاشیه مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا که قرار است روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه برگزار شود رخ داده و دامنه خشونت‌های احتمالی در واشنگتن به سایر مناطق این کشور گسترش یابد.

به دنبال نگرانی‌های مقامات آمریکایی نیروهای گارد ملی در تعدادی از ایالت‌ها مستقر شده و موانع حفاظتی در اطراف پارلمان‌های محلی در تعدادی از ایالت‌ها و از جمله آن در ایالت‌های کالیفرنیا و مینه سوتا قرار داده شد.

مراسم ادای سوگند قانون اساسی توسط رئیس جمهوری منتخب در ایالات متحده آمریکا اغلب همراه با حضور میلیون‌ها آمریکایی برگزار می‌شود که در پایتخت برای حضور در جشن در میدان خارجی کنگره حاضر می‌شوند، این بار اما و به دلیل بستن میدان خارجی کنگره به روی عموم مردم، مراسم تحلیف جو بایدن به نحوه متفاوتی برگزار خواهد شد.

در حالی که احتمالا تا روز برگزاری مراسم تحلیف تعداد نظامیانی که در پایتخت واشنگتن به گشت‌زنی می‌پردازند از تعداد حاضر در میدان خارجی کنگره بیشتر شود، در این میان تنها به افرادی اجازه ورود به منطقه اطراف کنگره که در آن هزاران نفر از نظامیان از جمله نیروهای گارد ملی و پلیس حضور دارند، داده خواهد شد که مجوز داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.