مرحله نیمه‌ نهایی رشته حفظ کل قرآن جشنواره تلاوت‌های مجلسی به صورت مشترک میان خانم‌ها و آقایان و بدون محدودیت سنی برگزار شد.

رقابت ۱۲ حافظ کل قرآن برای انتخاب حافظ سال کشور در جشنواره تلاوت‌های مجلسی

به گزارش قدس آنلاین، داوری آثار ارسالی به جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش حفظ کل قرآن برگزار شد و ۱۲ حافظ کل قرآن به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی درباره بخش حفظ کل قرآن جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: امسال رشته حفظ کل قرآن برای اولین‌بار در جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد و با این وجود استقبال بالایی از این رشته به عمل آمد.

وی ادامه داد: ۴۷۴ حافظ کل قرآن در رشته حفظ کل قرآن جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۱۲۰ نفر به مرحله بعد راه پیدا کردند که این مرحله به شکلی بی‌سابقه برگزار شد به این صورت که راه‌یافتگان به دور دوم در یک دوره کاملاً تخصصی ضمن کسب آمادگی بدون محدودیت سنی، جنسیتی و حتی سوابق داخلی و بین‌المللی با هم رقابت کردند.

جعفری درباره نحوه برگزاری مرحله دوم گفت: در این مرحله ۱۶ سؤال از شرکت‌کنندگان پرسیده شد و نهایتاً ۱۲ نفر موفق به راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی شدند که این مرحله امروز شنبه ۲۷ دی‌ماه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی راه‌یافتگان به مرحله نیمه نهایی رشته حفظ کل قرآن جشنواره تلاوت‌های مجلسی را به شرح زیر معرفی کرد.

زهرا محبی ۲۶ ساله از اصفهان

سینا طباخی ۲۰ ساله از تبریز

حسین خانی ۲۴ ساله از آران و بیدگل

امیرهادی بایرامی ۹ ساله از اردبیل

سعید شاهرخی ۳۴ ساله از کرمان

رضا گلشاهی ۲۲ ساله از مشهد

زهرا خلیلی ثمین ۱۴ ساله از شهرری

محمدرسول تکبیری ۲۵ ساله از تهران

حسن کبیری ۳۸ ساله از اصفهان

عطیه تبیانیان ۲۷ ساله از سمنان

بهنام کریمی ۱۴ ساله از آذربایجان شرقی

امیر مهدی عبدی ۱۴ ساله از کرج

وی از قضاوت اساتید برتر حفظ قرآن کشور در جشنواره خبر داد و اسامی داوران را به شرح زیر اعلام کرد.

محمدمهدی بحرالعلوم

رضا دیانت

مهدی حسنی

مهدی عباسی

وحید غفران نیا

مصطفی اصفهانیان از کاشان

جعفری از گروه‌بندی مرحله نیمه‌نهایی خبر داد و گفت: این مرحله به صورت مجازی و با همکاری ادارات کل ارشاد استان‌ها برگزار شد و راه‌یافتگان به این مرحله در قالب چهار گروه سه نفره با هم رقابت کردند.

 نفرات برتر این مرحله در جشنواره فجر تلاوت به صورت حضوری و رودررو با هم رقابت می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.