دکتر مهدی قلیان گفت: در دوران پیک کرونایی که از آن عبور کردیم دربرخی از روزها تعداد متوفیان کرونایی که کرونای آنها مثبت و تایید شده بود به بیش از ۵۰ نفر و تعداد بستری ها به ۲۶۰۰ نفر در استان رسید.

پیش بینی شرایط سخت کرونایی در بهمن و اسفند / بیش از ۵۰ نفر متوفی درزمان پیک کرونا داشتیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل کاهش ابتلا به کرونا در خراسان رضوی و مطلوب شدن شرایط کرونایی همدلی و اعتماد و احترام متقابل مردم و مسئولان بود و تداوم آن به ادامه شرایط مطلوب کرونایی کمک شایانی خواهد نمود.

وی اظهار کرد: وضعیت آبی در خراسان رضوی به برکت آقا علی بن موسی الرضا(ع) و همکاری و همراهی مردم، زودتر از بسیاری از دیگر استانها اتفاق افتاد و امیدوارم که این وضعیت ادامه پیدا کند. اما پیش بینی بر این است که بهمن ماه و اسفند ماه پیش رو ایام کرونایی سخت و شکننده ای خواهد بود.  

وی ادامه داد: همشهریان و هم استانی ها نباید از رعایت پروتکل های بهداشتی و زندگی به همراه کرونا خسته شوند. کرونا مانند دونده ای است که به دنبال خسته شدن ما می گردد، تا دوباره ما را به چنگ آورد. در اینصورت افرادی از جمع ما خارج خواهند شد و عده زیادی داغدار می شوند.

دکتر قلیان با ذکر این موضوع که وضعیت استان در پیک ها و موج های کرونایی گذشته گاهی اوقات بسیار نامناسب و خطرناک بود، مدعی شد: بنا به آمار دربرخی از روزها تعداد متوفیان کرونایی که کرونای آنها مثبت و تایید شده بود به بیش از ۵۰ نفر در استان می رسید. همچنین بستری های کرونایی در بیمارستان های استان به ۲۶۰۰ نفر و پذیرش به حدود ۴۵۰ نفر در روز رسیده بوده و برخی از روزها حدود ۴۵۰ نفر در آی سی یوها بستری بودند.

وی ابراز داشت: باید قدر این نعمت بسیار قیمتی که مفت به دست نیامده را دانسته و آن را به راحتی از دست ندهیم. به عنوان یکی از متولیان بهداشت استان، از تمامی مردم و مسئولان بخصوص استاندار و شهردار و دیگر مقامات استانی و همچنین رسانه ها استمداد می طلبم که با تصمیم گیری های دقیق و اطلاع رسانی ها و هشدارهای به موقع از تغییر وضیعت کرونایی مشهد جلوگیری نمایند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیش از ۶هزار نفر در استان براثر کرونا فوت کرده اند. اگر بخواهیم عکس آنها را درکنار هم بچینیم به یک بنر بسیار بزرگ نیاز داریم. عده بسیار زیادی از متوفیان سرپرست خانواده بوده اند و با درگذشت آنها فرزندانشان بدون ولی می شوند.

وی با اشاره به این نکته که این موضوع می تواند خدای ناکرده آسیب های زیادی در سال های آینده به شهر و استان و همچنین کشور وارد نماید، افزود: معمولا این نکات از نگاه مردم غافل می ماند و کسی به آن توجه نمی کند. پس رعایت موازین بهداشتی بسیار بسیار مهم است و خواهش من این است که مردم بیش از پیش مسایل را رعایت کنند تا انشاالله از شر این ویروس مزاحم و بی رحم راحت شویم.

دکتر قلیان ابراز داشت: بامشارکت همه مردم و مسئولان می توانیم این ویروس را کنترل کنیم. مردم باید بدانند که استفاده از ماسک به نوعی ایثار است و کسی که این کار را انجام می دهد شیرینی دنیا و آخرت برایش باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.