استاندار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به لحاظ روند کاهشی مبتلایان کرونا اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارد، به طوریکه ۲۵ شهرستان استان در رنگ آبی قرار دارند.

وضعیت مطلوب خراسان رضوی به لحاظ روند نزولی کرونا/۲۵ شهرستان آبی در آستانه وضعیت سفید

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان، اظهار کرد: از ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی، اکنون ۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هم‌اکنون خراسان رضوی به لحاظ بروز بیماری کووید ۱۹ در بین استان‌های کشور در رتبه بیست و چهارم می‌باشد و شرایط خوبی را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلانشهر مشهد با وجود شرایط خاص خود، وضعیت آبی دارد و رسیدن به این وضعیت مرهون تلاش‌های همه مسوولان و مردم در اجرای طرح محدودیت‌های هوشمندانه و همچنین طرح شهید قاسم سلیمانی است.
معتمدیان ادامه داد: در دوران شیوع کرونا به اصناف و کسبه بیشترین زیان و خسارت وارد شد که در همین جا از همکاری خوب آنان و بخش نظارتی قدردانی می‌شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه اینک خراسان رضوی به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت ثبات قرار دارد که اطلاع رسانی خوب به مردم توسط صدا و سیما و رسانه‌ها و امر نظارت و بازرسی‌ها نقش مهمی در این زمینه داشته است.
وی با تاکید بر اهمیت تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: خوشبختانه نماز جمعه مشهد پس از ۱۰ ماه توقف، ۲۶ دی ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بین نمازگزاران برگزار شد.
معتمدیان با اشاره به برپایی مراسم مذهبی مانند سوگواری ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و توجه به سلامت مردم گفت: برپایی مراسم مذهبی و یا هر گونه مراسم باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تابع ضوابط ستاد ملی کرونا صورت گیرد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: با توجه به افزایش ورود زائر و مسافر به مشهد مقدس همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) اگر توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، احتمال موج بعدی کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی وجود دارد.
وی در پایان بر رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خودداری از تجمعات و دورهمی‌ها  از سوی مردم و تمامی نهادها و موسسات تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.