رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: تا زمانی که قیمت ارز کاهش داشته باشد و ارزش ریال افزایش یابد، قطعا روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم این روند تا خرداد ماه سال آینده ادامه‌دار باشد.

تداوم روند کاهشی قیمت طلا و سکه تا خرداد سال آینده

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر معبودی‌نژاد در خصوص روند کاهشی قیمت طلا و سکه اظهار کرد: تا زمانی که قیمت ارز کاهش داشته باشد و ارزش ریال افزایش یابد، قطعا روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه خواهد داشت. در حال حاضر کاهش قیمت دلار ادامه دارد و قیمت آن در روز جاری به زیر ۲۳ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: قیمت طلا تا زمانی که نوسان دارد، به رکود بازار اضافه خواهد شد. بازار راکد است و خرید و فروش انجام نمی‌شود اما در حال حاضر فروشنده‌ها بیشتر هستند. اگر نرخ طلا ثابت شود معاملات هم انجام خواهد شد. باید منتظر بمانیم که دولت تا چه زمانی می‌تواند به بازار دلار تزریق کند که ارز روند کاهشی خود را داشته باشد. هر زمان که روند کاهشی دلار متوقف شود، نوسانات و نرخ طلا و سکه ثابت خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: حداقل تا خرداد ماه قیمت طلا و سکه روند صعودی به خود نخواهد گرفت.

معبودی‌نژاد در خصوص قیمت روز طلا و سکه در مشهد خاطرنشان کرد: قیمت هر سکه امامی در بازار امروز مشهد، ۱۰ میلیون تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد ۹۵۸ هزار تومان معامله می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که از ابتدای سال جاری چه تعداد از صنوف طلا و جواهر مشهد ابطال پروانه داشته‌اند، بیان کرد: در مشهد ۳۵۰۰ صنف طلا، نقره و جواهرات داریم که از ابتدای سال جاری ۵۷ صنف ابطال پروانه داشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.