۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 736612

مانتیس حشره ای است که در لابه‌لای شاخ و برگ درختان زندگی می‌کند و برای فریب طعمه‌ها، خود را به شکل شاخه‌ای کوچک درمی‌آورد.

چین: پمپئو مانند حشره مانتیس است

به گزارش قدس آنلاین، دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو چین امروز دوشنبه ضمن محکوم کردن «تحریم های آمریکا علیه ۶ مقام دولت مرکزی و هنک گنگ چین»، وزیر خارجه آمریکا را با نوعی حشره مقایسه کرد و گفت که مایک پمپئو مثل مانتیس است.

به گزارش روزنامه ساوت مورنینگ چاینا؛ دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو چین در بیانیه ای «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را یکی از بازهای دولت ایالات متحده خواند و او را با حشره مقایسه کرد.

مانتیس حشره ای است که در لابه‌لای شاخ و برگ درختان زندگی می‌کند و برای فریب طعمه‌ها، خود را به شکل شاخه‌ای کوچک درمی‌آورد.

پمپئو روز گذشته اعلام کرد که دولت آمریکا در واکنش به دستگیری های اخیر ۵۵ فعال به اصطلاح جنبش دموکراتیک علیه قانون امنیت ملی کنگ کنگ، ۶ مقام چین و هنگ کنگ از جمله تنها نماینده هنگ کنگ در بزرگترین نهاد قانونگذاری چین را تحریم کرده است.

در بیانیه دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو آمده است: «توسعه هنگ کنگ با هرج و مرج متوقف نمی شود».

بیانیه می افزاید: «افرادی مانند پمپئو چیزی جز حشره مانتیس نیستند که برای توقف چرخ تاریخ تلاش مذبوحانه می کند.» 

دفتر امور هنگ کنگ و ماکائوی شورای دولتی چین در بیانیه ای نوشت: ما بشدت این تحریم ها محکوم می کنیم و با آن مخالف هستیم این ترفندها تنها قصد شیطانی سیاستمداران ایالات متحده برای ایجاد سر و صدا به منظور خفه کردن توسعه چین و نگرانی آشکار آنها از پیشرفت هنگ کنگ را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.