مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: والدین نگران بازگشایی مدارس نباشند زیرا دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت کامل و با نظارت همه جانبه در مدارس استان رعایت می‌شود.

اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس خراسان رضوی/ والدین نگران نباشند

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به دستورالعمل بازگشایی مدارس تحت شرایط خاص در پایه‌ها و مقاطع مشخص، اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس آغاز شده و دستورالعمل مربوط به آن به مدارس ارسال گردیده است.
او افزود: علاوه بر این باید اطلاع‌رسانی لازم و آموزش در این زمینه به والدین و دانش‌آموزان ارائه شود تا شاهد هماهنگی و خطای کمتر در این زمینه باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در آموزش حضوری الزامی است و مسوولیت مدیریت و نظارت بر اجرای این دستورالعمل‌ها بر عهده مدیران و کادر اداری و اجرایی مدارس است.

خدابنده بیان کرد: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، وضعیت حضور کادر اداری و اجرایی واحدهای آموزشی در مدارس مناطق دارای وضعیت نارنجی، زرد و آبی از نظر شیوع کرونا مانند کارکنان دیگر نهادهای دولتی است.
او تصریح کرد: ارائه خدمات با کیفیت مطلوب، نظارت بر فرآیند یادهی و یادگیری و همچنین پیش‌بینی تمهیدات لازم و بهداشتی برای برگزاری مناسب آزمون‌های درسی به صورت موثر از سوی کادر اجرایی مدرسه انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: پس از بازگشایی مدارس برای پایه‌ها و مدارس اعلام شده، آموزش در بستر نرم‌افزار شاد همچنان با قوت و جدیت ادامه دارد و در این زمینه هیچ کم‌کاری پذیرفته نیست.
خدابنده اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا در این استان از اول بهمن ماه به صورت حضوری انجام می‌شود.
او افزود: همچنین در مناطق دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا دروس مهارتی هنرجویان در هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای نیز به صورت حضوری خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از بهمن ماه امسال در مناطق دارای وضعیت آبی از نظر کرونا آموزش در مدارسی که دارای ۵۰ دانش‌آموز و کمتر هستند نیز در تمامی مقاطع تحصیلی حضوری است.
خدابنده بیان کرد: در این مناطق تعداد دانش آموزان در کلاس‌های حضوری نباید از ۱۰ نفر بیشتر باشد و در صورت بیشتر بودن باید اقدام به گروه‌بندی دانش‌آموزان به صورت یک روز در میان شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.