رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این همه شعار و بی‌عملی و مصوبات بدون اجرا کافی است، گفت: به نظر می‌رسد مصوبات را برای گول زدن مردم تصویب کرده‌ایم.

انتقاد رئیس شورای شهر تهران از دولت بخاطر اجرایی نشدن مصوبات در حوزه حمل و نقل عمومی

قدس آنلاین: محسن هاشمی صبح امروز در آیین تجلیل از سفیران هوای پاک شهر تهران گفت: بعضاً شاهد هستیم که حمل و نقل خصوصی برای تهران مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. البته موارد دیگری هم هست اما در طول سال‌های اخیر به حمل و نقل عمومی کم‌تر بها داده شده و بیشتر بر روی حمل و نقل خصوصی تمرکز شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: باید با استفاده از سمن‌ها و مردم و با استفاده از شکایت به قوه قضاییه به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های حمل و نقل عمومی از سوی دولت، بسیار جدی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: این همه شعار و بی عملی و مصوبات بدون اجرا کافی است و مردم را کلافه کرده است. ما مصوبات خوبی در دولت و مجلس داریم اما همه این موارد را گویی برای گول زدن مردم تصویب کرده‌ایم و به شدت دنبال اجرا نشدن آنها هستیم و هیچ اراده‌ای برای اجرای این موارد وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: بر اساس قانون، در قانون هدفمندی یارانه‌ها باید ۱۰ درصد به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد اما نه سازمان برنامه و بودجه نه مجلس و نه دولت هیچکدام آن را اجرا نمی‌کنند و یک ریال هم پرداخت نکردند. بر اساس یکی دیگر از قوانین نیز دولت باید سالانه ۴ هزار میلیارد تومان از اعتبار تخصیص یافته خود را به حمل و نقل عمومی اعطا می‌کرده که هیچ سالی پرداخت نشده است. چرا مدیریت شهری این قانون را اجرا نمی‌کند.

هاشمی تصریح کرد: ما دو مصوبه تامین ۱۹ هزار اتوبوس و ۲ هزار واگن در دولت داشتیم که هیچکدام اجرا نشده است. باید بیش از ۲۰ میلیون از سفرهای تهران توسط حمل و نقل عمومی انجام شود در غیر این صورت شاهد روزانه افزایش آلودگی هستیم.

وی تصریح کرد: حال سال‌هاست که باید سرعت خط ۴ مترو کاهش یابد اما با دقایق بالا در حال استفاده از آن هستیم. وقتی مترو را ساخته‌ایم اما آن را تجهیز نمی‌کنیم شبیه دور ریختن پول و سرمایه است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اگر نگاه‌ها تغییر نکند قطعاً هوای تهران بهتر نمی‌شود. در اطراف تهران ۵۰۰ کیلومتر ریل غیر قابل استفاده داریم. ما باید دیگر اتوبوس دیزلی و گازی را در تهران استفاده نکنیم و ۹ هزار اتوبوس برقی بخریم.

هاشمی با اشاره بر بدهی‌های دولت به شهرداری عنوان کرد: از طرف ما باید قدری سماجت و لجاجت باشد تا دولت این مسئولیت را اجرا کند و دولت، مجلس و مردم نیز به کمک این کمپین بیایند و این خواسته عملی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.