همزمان با ۲۹ دی ماه و به مناسبت پیروزی مقاومت مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه، همایش «روز غزه» با حضور فعالان حوزه مقاومت از چندین کشور اسلامی از طریق فضای مجازی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

همایش «روز غزه» با حضور فعالان حوزه مقاومت در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، این همایش به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد؛ مشاور تولیت و معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، شیخ نعیم قاسم؛ معاون فرهنگی حزب‌الله، ناصر ابو شریف؛ نماینده جهاد اسلامی فلسطین، شیخ عبدالله دقاق؛ فعال بحرینی، شیخ حسین معتوف؛ از کویت و دکتر حسین اکبری؛ معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد، در ابتدای این همایش به نقش سردار شهید قاسم سلیمانی و مکتب ایشان اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار با تقویت جبهه مقاومت به ‌عنوان‌ عنصر نجات‌بخش جهان اسلام، توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب و امت اسلامی را در مقابل دشمنان بسیج کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه وحدت واقعی توسط سردار حاج قاسم سلیمانی در مقابل استکبار شکل گرفت، ادامه داد: جبهه مقاومت با پیروی از مکتب شهید سلیمانی در کشورهای مختلف به‌ ویژه کشورهای منطقه بسیار منسجم‌تر از گذشته شده‌ است.

 

از بین رفتن هیبت دشمنان به برکت محور مقاومت

شیخ عبدالله دقاق فعال بحرینی نیز در ادامه این همایش ضمن تشریح مقاومت مردم غزه در طول تاریخ گفت: فلسطین به لحاظ جایگاه ممتاز جغرافیایی، حاصل‌خیزی زمین و قداستی که از آن برخوردار است، در طول تاریخ عرصه کشمکش‌ها و درگیری امپراتوری‌ها بوده و مردم این دیار پیوسته و در حد توان خود به پایداری و مقاومت در برابر مهاجمان پرداخته‌اند.

وی تصریح کرد: امروزه با محوریت حوزه مقاومت، هیبت دشمنان اسلام به ویژه اسرائیل در منطقه از بین رفته و فلسطین در حال حاضر، فلسطین ۵۰ سال پیش نیست.

وی با بیان اینکه حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت بسیار تاثیرگذار بود، گفت: یکی از ویژگی‌های مکتب سلیمانی ارائه راهکارهای مقاومتی، نظامی و فراهم کردن امکانات برای دفاع بود. وی کسی بود که با رشادت و ایثارگری به کمک مردم عراق، سوریه و سایر کشورهای مسلمان شتافت و همواره احساس تکلیف می‌کرد.

این فعال سیاسی بحرینی اضافه کرد: با وجود اینکه حکومت بحرین روابطش را با اسرائیل عادی‌سازی کرده است، اما ما ملت بحرین همچنان حامی مردم فلسطین هستیم و این عادی‌سازی را نمی‌پذیریم و محکوم می‌کنیم.

 

مردم غزه؛ نماد مقاومت

ابو شریف نماینده گروه جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در ادامه به بحث مقاومت در غزه اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم غزه نمونه‌ و نماد مقاومت‌ هستند؛ آنان با وجود امکانات محدود، تحریم و تهدید دشمنان مقاومت جانانه‌ای را در جنگ ۲۲ روزه به تصویر کشیدند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل رفته‌اند اما ما تا پیروزی کامل همچنان به مقاومت ادامه می‌دهیم.

شیخ حسین معتوف از کویت نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: ما ملت های مسلمان با پیروی از مکتب اهل بیت (ع) و با ادامه دادن راه شهدای پرافتخارمان در مقابل جبهه کفر به مقاومت ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: این مایه افتخار است که آستان قدس رضوی به عنوان دستگاه منتسب به امام رضا(ع) از سوی محور شرارت و کفر و دشمن اصلی‌مان امریکا تحریم شده است.

گفتنی است؛ این همایش به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی از شبکه‌های العالم و ۳ سیما پخش شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.