مدیر امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی از برگزاری «فراخوان ثبت تجربیات و نوآوری‌های هیئات و جلسات خانگی بانوان در حوزه خانواده» خبر داد.

فراخوان ثبت تجربیات جلسات خانگی زنان

فاطمه دژبرد در گفت‌وگو با خبرنگار قدس گفت: جلسات و هیئت‌های زنانه از ریشه‌دارترین نهادهای مردمی در ایران هستند که از گذشته تاکنون به امر اجتماعی کردن فعالیت زنان و حل مشکلات خانواده مشغول بوده‌اند و از طریق جلسات خانگی و هیئت‌های مذهبی می‌توان زندگی و روابط خانوادگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به عنوان الگویی مناسب برای خانواده‌ها معرفی کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای زنان در اثرگذاری بر تحولات فکری، تربیتی و فرهنگی در خانواده و خارج از خانواده، این جلسات علاوه بر کارکردهای سنتی می‌توانند تأثیرات شگرفی بر انتقال و تبیین محبت و روابط خانوادگی حضرات معصومین(ع) به جوانان و جامعه به عنوان مناسب‌ترین الگو در تمامی قرن‌ها داشته باشند.

دژبرد بیان کرد: مطابق فرمایش‌ها و تأکیدهای مقام معظم رهبری، یکی از بهترین، مهم‌ترین و مؤثرترین شیوه‌ها و کارها برای حفظ و رشد انقلاب و حفظ نظام اسلامی، تحکیم بنیان خانواده در جامعه است و از این رو مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با عنایت به ظرفیت محافل، جلسات خانگی و هیئت‌های بانوان و نیز توجه به مسئله خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه اسلامی، بنا دارد با رویکرد کمک به تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده رضوی، «فراخوان ثبت تجربیات و نوآوری‌های هیئات و جلسات خانگی بانوان در حوزه خانواده» را برگزار کند.

وی در مورد اهداف این فراخوان اظهار کرد: «رصد و هم‌افزایی جلسات خانگی و هیئت‌های مذهبی بانوان فعال در عرصه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده»، «فراهم آوردن فرصت دیده شدن نمونه‌ها و مصادیق عینی الگوهای مطلوب جلسات خانگی و هیئت‌های بانوان فعال در سطح کشور»، «شناسایی و معرفی الگوهای مؤثر فعالیت هیئت‌ها در حوزه خانواده» و... از مهم‌ترین اهداف اجرای این فراخوان به شمار می‌رود.

مدیر امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با بیان اینکه گستره اجرای این فراخوان، کشوری بوده و به صورت ملی برگزار می‌شود، در مورد مخاطبان این فراخوان نیز گفت: «جلسات خانگی بانوان»، «هیئت‌های بانوان فعال در حوزه خانواده»، «جلسات خانوادگی» و... از جمله مخاطبان این فراخوان هستند.

از وساطت برای ازدواج تا تأمین جهیزیه

فاطمه دژبرد درباره محورهای فعالیت در این فراخوان اظهار کرد: «تشکیل خانواده» و «تحکیم و تعالی خانواده» مهم‌ترین محورهای فعالیت در این فراخوان محسوب می‌شوند که هر یک از این موارد، دارای بخش‌های مختلفی هستند.این مقام مسئول اضافه کرد: «تسهیلگری ازدواج (شامل: تأمین جهیزیه، مسکن، هزینه‌های مراسم، وام قرض‌الحسنه و…)»، «وساطت ازدواج»، «ترویج و اجرای ازدواج آسان»، «ترغیب و حمایت خانواده برای امر فرزندآوری»، «آموزش‌های تربیت فرزند و مهارت‌های زندگی مشترک»، «توانمندسازی و اشتغال بانوان سرپرست خانوار»، «حل اختلاف و سازش زوجین و کاهش طلاق» و... مهم‌ترین محورهای فعالیت در این فراخوان هستند.

وی درباره چگونگی شرکت علاقه‌مندان و مخاطبان در این فراخوان گفت: تمامی هیئت‌ها و جلسات خانگی بانوان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به نشانی اینترنتی (banovan.razavi.ir)، پس از مطالعه شرایط و موارد مندرج در آن و تکمیل فرم، نسبت به نام‌نویسی و حضور در این فراخوان اقدام کنند.

دژبرد خاطرنشان کرد: تمامی هیئت‌ها و جلسات خانگی بانوان می‌توانند تجربیات، نوآوری‌ها و ایده‌های خود را در قالب‌های ثبت مصادیق یا ایده‌ها شامل: فیلم، فایل، عکس و... حداکثر تا تاریخ هفتم اسفندماه ارسال کنند و مطابق دستورالعمل موجود، اولویت تعیین شده در قالب‌های ثبت مصادیق یا ایده‌ها در این فراخوان، ارسال فیلم بوده و حداکثر زمان هر فیلم ۱۵ دقیقه است و از کیفیت مناسبی نیز باید برخوردار باشد.

وی یادآور شد: اقامت رایگان در سفر زیارتی به مشهد مقدس برای زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) برای هشت برگزیده نخست به اتفاق سه نفر از اعضای خانواده، اهدای هدایای معنوی به تمامی شرکت‌کنندگان و... از جمله جوایز پیش‌بینی شده در این فراخوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.