عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برآوردها نشان می‌دهد طرح معیشتی براساس آنچه قانون مشخص کرده به مرحله عملیاتی شدن نرسیده است و کاملا سلیقه‌ای با آن رفتار می‌شود .

طرح معیشتی خانوار  سلیقه‌ای به مرحله عملیاتی شدن رسید

به گزارش قدس آنلاین ، علی اصغر عنابستانی در مورد آخرین وضعیت پرداختی طرح معیشتی دولت گفت: بر اساس تبصره ۱۴ ماده ۳۱، شصت میلیون نفر شامل طرح معیشتی هستند که مشمول این طرح می‌شوند، تعدادی هم در کشور، معترض هستند که به رغم مشمول بودن در این لیست نیستند.

 نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: از این ۶۰ میلیون نفر حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر شامل ۷ میلیون نفر مشمولان کمیته امداد و حدود ۴ میلیون نفر مشمولان تحت پوشش بهزیستی هستند و ۷ میلیون نفر هم تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، دولت باید مجری اجرای این طرح باشد و حق ندارد قانون مجلس را به صورت ناقص به مرحله عملیاتی شدن برساند؛ متاسفانه از ابتدای اجرایی شدن  این طرح با اما و اگرهایی روبرو بوده است و امروزه هم با اعتراضات مردمی مواجه است .

عنابستانی تاکید کرد: نمایندگان مجلس علی الخصوص اعضای کمیسیون اجتماعی به صورت جدی به دنبال اجرایی شدن این طرح در شرایط ناخوشایند کرونایی هستند و باید وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از جزئیات اجرایی شدن طرح در مجلس گزارشی قانع کننده ارائه کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر در اجرای طرح قانونی معیشت تعلل شده باشد حتما از ظرفیت آیین نامه‌ها استفاده می‌کنیم و از وزیرکار جهت پاسخگویی به اجرایی نشدن این طرح دعوت به عمل خواهد آمد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: در طرح معیشت به دنبال اجرای قانون هستیم، شواهد عینی و اعتراضات مردم به نمایندگان مبنی بر اجرایی نشدن  طرح معیشتی است، برآوردها نشان می‌دهد طرح معیشتی براساس آنچه قانون مشخص کرده به مرحله عملیاتی شدن نرسیده است و کاملا سلیقه‌ای با آن رفتار می‌شود .

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.