آن روزی که سکان کشتی خراسان رضوی دست شهرداری‌چی‌ها و شورای شهری‌ها افتاد، لبخندی بر گوشه لب گوش شکسته‌ها نشست که این ورزش در مسیر تازه‌ای قرار گرفته است.

کشتی خراسان بازیچه فدراسیون

ریاضی به عنوان رئیس جدید ادعا کرد می‌خواهد کشتی را شخم بزند و با استعدادیابی و نگاهی بومی این ورزش را در خطه خورشید جانی دوباره دهد. ریاضی مدعی شد که طبق حساب و کتاب‌هایش تیمداری در لیگ برتر دردی از کشتی استان دوا نمی‌کند و باید به سمت میدان دادن به جوان‌ها برود. ادعایی که پس از اینکه مشخص شد نان و آبی برای متولیان ندارد به باد فراموشی سپرده شد و اتفاقاً خراسان با شعار «ثبت جهانی توس» با تیمی ستاره محور و کاملاً غیر بومی و هزینه‌ای گزاف راهی مسابقات لیگ برتر شد و به توفیقی هم دست نیافت.

سهم خراسان صفر

این در حالی بود که در همین زمان استعدادیابی و توجه به تیم‌های پایه در کمرنگ ترین حالت ممکن به جلو می‌رفت. با این حال مشخص بود که بر خلاف سالیان قدیم کشتی خراسان به‌واسطه حضور شهرداری چی‌ها از پشتوانه مالی خوبی برخوردار است و این بهترین زمان برای بهره‌برداری فدراسیون از این موقعیت بود. جام تختی با رایزنی رسول خادم که هوش خوبی در استفاده از امکانات و اسپانسرها داشت در مشهد برگزار شد، اما از آن همه ریخت و پاش آبی برای گوش شکسته‌های جوان و بومی گرم نشد(شد؟) چرا که بعد از آن رویداد با آن همه خرج و شعار هم شاهد آن هستیم که سهم شمال شرق در تیم‌های ملی رده‌های مختلف و تیم‌های اصلی آزاد و فرنگی خیلی خیلی ناچیز است.

طرح‌های مجهول

حالا باز در روزهای آخر شورای شهر، در بر همان پاشنه می‌چرخد و این بار علیرضا دبیر برای گرفتن زیردو خم امکانات مالی کشتی خراسان دور خیز کرده و با طرحی نامعلوم به نام« سند همکاری فدراسیون کشتی و شهرداری مشهد» دنبال کارنامه سازی برای خود و دارو دسته‌اش با پول مردم مشهد است.

خوب به یاد داریم که این‌گونه طرح‌ها در سال‌های قبل بارها با نام‌های پرطمطراق‌تری برگزار شده و البته سودی نداشته که اگر داشته نشانی از دوبنده پوشان ملی پوش در خراسان نیست.

تردیدهای مهم

«مشهد قهرمان المپیک و جهان داشته اما امروز مشهد ملی پوش ندارد.» این‌ها اعترافات دبیر است که می‌گوید: «قرار است پنج خانه کشتی در مدت سه ماه آماده شود. فدراسیون ٢٠ سال بابت توسعه کشتی در مشهد بهره‌بردار آن خواهد شد».

«این سند راهبردی کشتی خیلی عملیاتی است و کسی که این سند را سفارش داده مشخص است که دنبال کار است. ان شاءالله که اجرایی شود».این‌ها هم ادعاهای شهردار مشهد در مورد این طرح است که با ابراز امیدواری برای اجرایی شدن طرح تردیدها را اتفاقاً افزایش می‌دهد.قضاوت با شما.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.