مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی از راه‌یافتن محصولات این شرکت به بازار اروپا خبر داد و گفت: تازه‌ترین مشتری این شرکت در سال جاری کشور آلمان است. امیدواریم ورود به بازار این کشور مقدمه‌ای برای توسعه ظرفیت‌های صادراتی ما در اروپا باشد.

محصولات خمیرمایه رضوی به بازار اروپا راه یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق مروارید افزود: افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، امارات، لبنان، ارمنستان، تاجیکستان و به‌تازگی آلمان فهرست مقاصد و بازارهای این شرکت را تشکیل می‌دهند.

وی متذکر شد: صنعت خمیرمایه «های‌تک» و در اصطلاح «دانش‌محور» است. بنابراین ایجاد مزیت رقابتی در آن از مسیر توسعه دانش، استفاده بهینه از مواد اولیه و بهینه‌سازی کالای تولیدی ممکن می‌شود. محصول ما در مقایسه با دیگر رقبای ایرانی‌مان از کیفیت بهتری برخوردار است و شاخص معروف آن، یعنی اکتیویته یا قدرت فعال بودن خمیرمایه، نیز تعیین‌کننده بخشی از کیفیت محصول ماست.

وی خاطرنشان کرد: میانگین اکتیویته محصولات صادراتی ما ۱۴۰۰ است اما این مقدار در محصولات مشابه از برندهای دیگر، کمتر است. هم‌چنین به واسطه استفاده از دانش در تولید محصول، موضوع استفاده از مواد افزودنی متکثر و تناژ بالا هم کاهش یافته است و همه این‌ها نقاط قوتی برای محصول ما به شمار می‌آیند.

به اذعان مروارید، شرکت خمیرمایه رضوی برای گسترش یا حتی افزایش نفوذ خود در بازارهای جهانی باید علاوه بر رقبای ایرانی، با شرکت‌های چینی و بعضا ترکیه‌ای و مصری نیز وارد رقابت شود.

وی تأکید کرد: برنامه ما برای رشد صادرات در سال‌های آینده، با افزایش ظرفیت تولید از حدود ۶۰۰۰ تن (فعلی) به ۷۵۰۰ تن ممکن می‌شود. این میزان رشد با ارتقای کیفیت محصول تولیدی در پیوند است، امری که همین حالا در برنامه ما قرار دارد و بخشی از آن نیز به ثمر رسیده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.