دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: طلائیه‌داران سلامت برای پیشگیری از گسترش «کرونا» فعالیت می‌کنند.

طلائیه‌داران سلامت برای پیشگیری از گسترش «کرونا» فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی اکبر افراسیابی در نشست خبری که قبل از ظهر سه شنبه در محل دفتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه شهدای ما نمونه‌هایی از آمران به معروف هستند که با اهدای جانشان در این مسیر گام برداشتند اظهار کرد: طبق قوانین اسلامی و قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر که مصوب مجلس شورای اسلامی است امر به معروف و نهی از منکر روش اداره جامعه است.
وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود اشرار بر ما مسلط خواهند شد.
افراسیابی با اشاره به گسترش «کووید ۱۹» گفت: با توجه به شرایط موجود و جان‌هایی که نثار سلامت مردم شد ما نیز حضور معناداری در این زمینه داشتیم.
وی همچنین به حضور ستاد امر به معروف در مباحث اقتصادی اشاره و بیان کرد: شعار ما در امر به معروف توجه به یکدیگر و توجه به نیاز دیگران در این دوران پیگیری و در دستور کار قرار گرفت.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به ورود به بحث گران فروشی و احتکار اشاره و تاکید کرد: در ستاد امر به معروف در قانون ۱۶ تعیین الگوهای رفتاری مطرح است که ما به دنبال مردمی کردن امر به معروف و نهی از منکر هستیم.
وی گفت: باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به آنچه در اطرافشان می‌گذرد بی تفاوت نباشند چرا که ما به عنوان اعضای جامعه به یکدیگر ربط داریم.

افراسیابی افزود: کارهایی که در زمینه مردمی کردن امر به معروف دنبال می‌کنیم بحث آموزش است همچنین بحث انسجام بخشی بین گروه‌ها و تشکل‌های مردمی باید انسجام پیدا می‌کرد و اولویت‌ها و الگوهای رفتاری باید مشخص می‌شد که این کار نیز انجام و فعالیت‌ها در فضای حقیقی و مجازی مورد رصد قرار دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر بحث رصد فضای موجود بیان کرد: رصد ما همراه با حمایت و تشویق است.
وی افزود: به دنبال کار پژوهشی و علمی نیز بوده‌ایم تا نیازها و اولویت‌ها را شناسایی کنیم و کار را بر مبنای نیاز و اولویت‌ها پیش ببریم.
افراسیابی با بیان اینکه کار فضاسازی در شهر کار ادارات و سازمان‌های مربوط است و ما اگر شاهد کم توجهی به ارزش‌ها باشیم به مسئولان تذکر می‌دهیم و اگر تذکرها فایده‌ای نداشت مطابق قانون عمل خواهیم کرد.
وی گفت: در صورتی که فضا سازی شهر در ایام عزاداری جز اولویت ها باشد ورود می‌کنیم اما فضا سازی سال جاری جز اصول نبوده به همین دلیل خیلی ورود نکردیم چون معتقدیم اصل ماجرای عزاداری‌ها به خوبی انجام شده است.
افراسیابی با بیان اینکه کار فضاسازی در شهر کار ادارات و سازمان‌های مربوط است و ما اگر شاهد کم توجهی به ارزش‌ها باشیم به مسئولان تذکر می‌دهیم و اگر تذکرها فایده‌ای نداشت مطابق قانون عمل خواهیم کرد.
وی گفت: در صورتی که فضا سازی شهر در ایام عزاداری جز اولویت ها باشد ورود می‌کنیم اما عدم فضا سازی مناسب در سال جاری جز اصول نبوده به همین دلیل خیلی ورود نکردیم چون معتقدیم اصل ماجرای عزاداری‌ها به خوبی انجام شده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در استان شش شهید امر به معروف داریم گفت: متولی امور شهدا بنیاد شهید است که ما نیز با خانواده شهدای امر به معروف در ارتباط هستیم و در سالگرد شهدا برنامه‌هایی داریم و با خانواده آنها در ارتباط هستیم.
وی با بیان اینکه قرار نیست ما به جای سازمان بازرسی کار کنیم یا در کار سازمان‌های مربوط دخالت کنیم اظهار کرد: اگر در جایی لازم به تذکر ستاد باشد حتماً ورود خواهیم کرد و گزارش‌های لازم تهیه و به مسئولان منتقل خواهد شد.

افراسیابی به فعالیت دهها هزار نفر شهروند فعال در زمینه تذکر زبانی اشاره و گفت؛ طلایه داران سلامت در قالب نفر روز و نفر برنامه در ساعت‌های شلوغی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند که این کار با تلاش بسیجیان دوره دیده استان انجام می‌شود.
وی افزود: تفاهم نامه‌ای با امور مساجد استان داریم تا بتوانیم نزدیک به ۵۰۹ مسجد را فعال کنیم تا در هر مسجد یک گروه دونفره متشکل از یک خواهر و برادر به منظور پوشش منطقه تحت پوششان فعالیت کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بر تلاش ستاد برای گسترش فرهنگ امر به معروف در استان اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌هایی با مسئولان دادگستری و نیروی انتظامی داشته‌ایم تا حمایت لازم از ناهیان انجام شود که در این زمینه از خبرنگاران نیز حمایت قانونی می‌کنیم.
وی به برنامه‌های آموزشی ستاد اشاره و عنوان کرد مجموع آموزش‌های ما در فضای مجازی و حقیقی بیش از ۲۰ هزار نفر بوده که این کار توسط بیش از ۱۰۰ استاد ما انجام شده و در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.