معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی در بخش مسکونی شهر جدید بینالود در ۵۰ کیلومتری مشهد جمعیت این شهر از چهار هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به هفت هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

جمعیت شهر جدید بینالود در خراسان رضوی ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سید کمال الدین میرجعفریان در بازدید از شهر جدید بینالود با بیان اینکه در حوالی این شهر ۳۵ کارخانه با هفت هزار نفر اشتغال قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت شهر جدید بینالود، تعداد سرویس‌های رفت و برگشت به مشهد از این شهر از سه دستگاه مینی بوس در سال‌های قبل به ۱۴ دستگاه در حال حاضر رسیده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با رشد خدمات زیربنایی و روبنایی و طرح‌های عمرانی شهر جدید بینالود طی چند سال اخیر، رشد اشتغال و جمعیت در این منطقه آغاز شده و آینده مطلوبی را برای آن رقم زده است.
وی گفت: با توجه به بازدیدی که از اقدامات انجام گرفته برای توسعه شهر و خدمات زیربنایی و روبنایی طرح مسکن مهر و محلات مختلف این شهر انجام گرفت، بهترین فرصت برای سکونت حاشیه نشیان کلانشهر مشهد در بینالود بوجود آمده است.
میرجعفریان افزود: استقرار شهرک صنعتی بینالود و واحدهای تولیدی متعدد بویژه شرکت ایران خودرو خراسان، جاذبه‌های سکونت در این شهر جدید را افزایش داده و اهمیت توسعه تاسیسات آن را دوچندان کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: رفع کمبودها و توسعه تاسیسات و اتمام برنامه‌ها به منظور توسعه خدمات در شهر بینالود، ظرفیت بسیار خوبی را برای تامین مسکن اقشار مختلف مشهد بویژه ساکنین حاشیه این کلانشهر برای سکونت در بینالود را ایجاد کرده و بهترین مشوق برای انتقال بخشی از جمعیت کلانشهر مشهد به این شهر را بوجود آورده است.
وی تصریح کرد: رفع مشکلات شهر جدید بینالود نیازمند آسیب شناسی دقیق و ظرفیت شناسی از سوی مسوولان محلی است که ماحصل آن باید به دفتر فنی استانداری خراسان رضوی ارسال شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز در این بازدید گفت: تعهد مسکن مهر این شهر سه هزار و ۷۲۲ واحد بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۹ واحد در قالب ساخت به صورت خودمالک، سه جانبه و گروهی به اتمام رسیده و باقی آن نیز در حال ساخت است و راهکارهای لازم برای اتمام ساخت ۸۰۵ واحد در قالب تعاونی اتخاذ شده است.
حمیدرضا یزدانی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ خانوار در طرح مسکن مهر بینالود سکونت دارند، افزود: در ابتدای امسال ۲ هزار و ۸۳ واحد مسکن مهر در بینالود دارای مشکل بود یا متقاضی نداشت که در حال حاضر این تعداد به هزار و ۱۶۸ واحد کاهش یافته است.
وی با اشاره به ارایه خدمات روبنایی طرح مسکن مهر بینالود از جمله مدرسه، مسجد، درمانگاه، استادیوم ورزشی، روکش آسفالت، فضای سبز، بوستان و خیابان کشی ادامه داد: واحدهایی که به بهره‌برداری رسیده‌اند، مشکلات زیربنایی آنها مانند شبکه برق، آب و گاز تا حد بسیار برطرف شده اما هنوز برخی واحدها و معابر با مشکل نبود برق مواجه هستند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: این شرکت در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، امسال طرح‌های زیربنایی و روبنایی متعدد در این شهر اجرا کرده و به اتمام رسانده است.
یزدانی ساخت کتابخانه عمومی، بوستان، پیاده رو سازی و احداث مسیر دوچرخه، آسفالت معابر بافت فرسوده، ساخت مجموعه ورزشی روباز ارم، زمین ورزشی چمن مصنوعی و اجرای باند تعریضی ورودی و خروجی مجتمع میان‌راهی شمالی شهر را از طرح‌های اجرا شده در سال جاری برشمرد.
در این بازدید، تصمیمات مقتضی در خصوص انجام عملیات خط انتقال برق به میزان ۵.۵ کیلومتر در طرح مسکن مهر بینالود و تامین روشنایی بخشی از معابر این شهر توسط شرکت توزیع نیروی برق مشهد، استفاده مناسب از آب قنات محله "اوارشک" و تدوین الگویی برای این مهم از سوی شرکت آب و فاضلاب، احداث آب شیرین کن، تصفیه خانه فاضلاب، تامین آب غیرشرب برای بخش کشاورزی، تامین روشنایی سه کیلومتر از بزرگراه مشهد - نیشابور و رفع کمبود تجهیزات آتش نشانی شهر جدید بینالود اتخاذ و دستورات لازم از سوی معاون استاندار خراسان رضوی صادر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.