آیت الله عباس کعبی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تحریم آستان قدس رضوی از سوی آمریکا را، تروریسم مذهبی دانست و گفت: از بخش‌های اصلی خدمات این آستان، خدمات انسان دوستانه و کاهش آلام بشریت است.

گره‌گشایی آستان امام رضا (ع) از محرومان سبب خشم آمریکا و تحریم شده است

به گزارش قدس آنلاین، پس از تحریم آستان قدس رضوی از سوی رژیم آمریکا چهره‌های مختلف، فرهنگی، مذهبی و سیاسی کشور ضمن محکومیت این اقدام آن را نشان ترس و احساس خطر استکبار از آستان قدس رضوی و فعالیت‌های آن دانستند.

تحریم آستان قدس رضوی تروریسم مذهبی است

آیت الله «عباس کعبی» نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تحریم آستان قدس رضوی از سوی آمریکا را، تروریسم مذهبی دانست و گفت: از بخش‌های اصلی خدمات این آستان، خدمات انسان دوستانه و کاهش آلام بشریت است.

آمریکا علاوه بر ترور علمی، سیاسی، نظامی و اقتصادی، ترور مذهبی را هم به جنایات خود افزود

وی با رد و نکوهش اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی و تولیت آن، اظهار کرد: این اقدام یک جنایت دیگر تروریستی است، چرا که آمریکا علاوه بر ترور علمی، سیاسی، نظامی و اقتصادی، تروریست مذهبی و فرهنگی را هم به کارنامه جنایات خود افزوده است.

اقدام آمریکا خلاف اعلامیه حقوق بشر و ناقض مصوبات یونسکو است

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: آستان قدس رضوی، پایگاه شیعیان و محبان اهل بیت (ع) در سراسر جهان است، از این رو، این تحریم آمریکا علیه آستان و تولیت محترمش هم خلاف اعلامیه حقوق بشر، هم ناقض میثاق‌های مدنی و اجتماعی و فرهنگی حقوق بشر و هم برخلاف مصوبات یونسکو و استقلال نهادهای دینی مذهبی و اقدامات این نهادها است. برای همین باید نام این جنایت را تروریسم مذهبی گذاشت.

این تحریم مدال افتخار آستان قدس و تولیت آن است

وی تأکید کرد: از سوی دیگر این تحریم و جنایت، مدال افتخار هم برای آستان قدس رضوی و هم برای تولیت آن است که نشان از تأثیر این آستان به عنوان نهادی مذهبی و معنوی دارد، باید توجه داشت فعالیت‌های اقتصادی این نهاد هم در مسیر تقویت دین و ارزش‌های معنوی است، از این رو، این اقدام آمریکا هم جنایت است و هم حقوق بشر، حقوق مذهبی ملت‌ها و حقوق بین‌الملل را به سخره گرفته است.

گره‌گشایی آستان امام رضا (ع) از محرومان سبب خشم آمریکا و تحریم شده است

آیت‌الله کعبی درباره نقش کمک‌های مؤمنانه و گره‌گشایی‌های اقتصادی آستان قدس رضوی از محرومان و مستضعفان در اعمال این جنایت تحریمی، ابراز کرد: آستان قدس رضوی هم در مواسات و کمک‌های مؤمنانه و هم در بحران‌های اجتماعی و اقتصادی همواره نقش آفرین و فعال بوده و کمک‌های ارزشمندی به محرومان داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از بخش‌های اصلی خدمات این آستان، خدمات انسان دوستانه و کاهش آلام بشریت است. از این منظر هم تحریم آمریکا علیه آن، جنایت علیه حقوق بشر و محرومان محسوب می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.