۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 736796

برای موفقیت در امتحانات نهایی خرداد ماه نخستین گام هدفمندی است ، شما هر چقدر تواتنمند باشید بدون داشتن هدف همیشه سردرگم ،ناراحت ،بی حوصله و خسته هستید و کارتان بازدهی خوبی نخواهد داشت پس اول برای خودتان هدفی تعیین کنید.هدف ما موفقیت در آزمون هایی نهایی است اما موفقیت از دیدگاه هر شخص متفاوت است .

چگونه در امتحانات نهایی خرداد نمره خوبی کسب کنیم؟

موفقیت در امتحانات نهایی خرداد ماه یکی از بزرگترین دغدغه های دانش آموزان امروزی است.آزمون هایی نهایی در کشور ما هرساله در دومقطع سوم راهنمایی ( سال آخردوره اول متوسطه) و سوم دبیرستان(  سال آخردوره دوم متوسطه) برگزار میشود که به دلیل تاثیر نمرات سال سوم دبیرستان بر رتبه کنکور این آزمون ها از اهمیت و حساسیت خاصی  برای دانش آموزان این مقطع برخوردار است.

برای کسب نمره خوب در آزمون های نهایی چه باید کرد؟

برای موفقیت در امتحانات نهایی خرداد ماه  نخستین گام هدفمندی است ، شما هر چقدر تواتنمند باشید بدون داشتن هدف همیشه سردرگم ،ناراحت ،بی حوصله و خسته هستید و کارتان بازدهی خوبی نخواهد داشت پس اول برای خودتان هدفی تعیین کنید.هدف ما موفقیت در آزمون هایی  نهایی است اما موفقیت از دیدگاه هر شخص متفاوت است .

گام بعدی تلاش است ؛ هر هدفی بدون تلاش فقط چند کلمه ی ساده روی کاغذ یاذهن ماست؛ بنابراین ما باید در مسیر اهدافمان تلاش بدون خستگی داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم. موفقیت ها هیچ وقت اتفاقی نیستند و باید بهای آن را بپردازیم؛ بهای موفقیت در آزمونهای نهایی خرداد ماه نیز تلاش بی وقفه با درس خواندن زیاد است.

 سومین گام انگیزه است ؛ باید برای موفقیت درهرکاری انگیزه داشته باشیم تا بتوانیم در آن موفق شویم. آزمون های نهایی بسیار شبیه به تورنمنت های المپیک یا جام جهانی است؛ تیمی قهرمان است که انگیزه کافی برای قهرمانی داشته باشد.

در گام بعدی شما باید تمرکز کافی داشته باشید؛ هر مسئله ای که شما را از هدفتان دور میکند از خودتان دور کنید. ما میخواهیم در آزمون های نهایی موفق شویم پس هدفمان مشخص شد؛ دیگر چیزی جز موفقیت در آزمون های نهایی برای ما مهم نیست و فقط بر روی موفقیت تمرکز میکنیم.

گام پنجم مطالعه ی دقیق و ریز به ریز کتاب درسی است. چون سؤالات این آزمون ها به صورت هماهنگ کشوری یا استانی تهیه میشود؛ بنابراین شما برای پاسخگویی به سوالات نهایی این آزمون ها فقط به جزوه های معلمانتان یا سوالاتی که آنها گفته اند تکیه نکنید و باید به هر نقطه از کتاب تان تسلط کافی داشته باشید، چون ممکن است بیشترین سؤال را از تنها یک صفحه ای که شما کم مطالعه کرده اید یا اصلاً نخوانده اید طراحی کنند؛پس به همه ی صفحات کتابتان حتی قسمت های فکر کنید ،فعالیت ها ، آزمایش کنید و... مسلط باشید.

گام بعدی بررسی نمونه سوال های سال های قبل است . شما میخواهید با حریف سرسختی به نام طراحان آزمون های نهایی مبارزه کنید پس برای موفقیت در کارتان باید حریفتان را خوب بشناسید و خوب آنالیزش کنید هرچه بیشتر سؤال حل کنید یادگیری و شناخت شما عمیق تر و درصد موفقیت شما بالاتر خواهد رفت.

مشاهده بیشتر :  برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰

مرور ، مرور، مرور شما تابه حال به سرگذشت یک راه فکر کرده اید که چگونه ایجاد شده است. زمانی که فردی برای نخستین بار از جایی عبور میکند تنها رد پاهایش برجای می ماند اگر برای چند بار از آنجا عبور کند یک خط ایجاد میشود واگر برای دفعات بیشتری از آنجا عبور کند تبدیل به یک مسیر همگانی خاکی میشود واگر تعداد دفعات عبور و مرور بیشتر شود آنگاه یک راه آسفالت ایجاد میشود. مرور، دقیقاً همین کار را در ذهن شما انجام میدهد هر چه بیشتر بخوانید مسیر بهتری در ذهن ایجاد میکنید و اگر بتوانید راه آسفالت را در ذهن خود برای مطالب درسی تان ایجاد کنید آنگاه هرگز ذهن شما این مسیر را فراموش نمیکند و مطالب همواره در ذهن شما باقی مانده ودر زمان نیاز میتوانید از آن بهره برداری کنید.

در این مرحله تلاش کنید اشکالات قبلی خود را حتماً رفع کنید سعی کنید عملکرد های قبلی خود را به یاد بیاورید، ببینید نقاط قوت تان در چه زمینه هایی است، چرا اشتباه عمل کردید و دلیل عملکرد اشتباه شما چه بوده است یادگیری های ناقص خود را تکمیل و با تمام قوا به سمت موفقیت در آزمون های نهایی خرداد ماه قدم بردارید.

در آخر نیز این نکته را به یاد داشته باشید که آرامش و کنترل استرس در جلسه ی آزمون نکته ی بسیار مهمی است که میتواند بسیار تعیین کننده باشد پس سعی کنید رفتار صحیحی در جلسه ی آزمون داشته باشید. همیشه برخدا توکل کنید ویاری از او بجویید چون او یاری رسان همه ی ماست .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.