آیت الله سید محمد حسن علوی یکی از برجسته‌ترین روحانیون دوران انقلاب اسلامی و از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) در شهرستان سبزوار پس از سالها مجاهدت و تبلیغ امور دینی به دیدار حق شتافت.

آیت الله علوی از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) در سبزوار درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد باقرزاده مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: آیت الله حاج سید محمد حسن علوی از مدتی پیش به دلیل بیماری در بیمارستان حشتمیته این شهر بستری بود که ساعاتی پیش به دلیل وضعیت وخیم جسمی دارفانی را وداع گفت.  

 آیت الله علوی یکی از پیشگامان و مبارزان انقلابی در دیار سربداران بود که در پیروزی انقلاب در منطقه غرب خراسان نقش مهمی ایفا کرده بود.

بیت آیت الله علوی همواره محل تصمیم گیری‌ها درباره انقلاب و جریان سازی‌ها در سطح شهر و روستا در منطقه سبزوار بود. اعزام روحانیون به روستاها برای همراه کردن مردم با انقلاب و دعوت از مبلغان انقلابی برای سخنرانی در سبزوار برخی از فعالیت های وی بوده است.

سید محمد حسن علوی، فرزند سیدمهدی و نوه آیت الله حاج سیدمحمدابراهیم علوی در ۲۸ بهمن ۱۳۰۹ در سبزوار به دنیا آمد.

وی تحصیلات خود را نزد فاضل هاشمی از روحانیون سبزوار آغاز کرد و بخش هایی از کتاب کشف المراد را نزد او آموخت. همچنین وی در سبزوار از محضر اساتیدی همچون سیدعبدالله برهان، حاج شیخ محمدتقی عندلیبی و حاج میرزا حسن سیادتی بهره برد.

او بخشی از تحصیل علوم دینی خود را  نزد استادان برجسته ای همچون  آیات عظام مشکینی، بروجردی، شریعتمداری، حاج شیخ مرتضی حائری و میرزا هاشم آملی فرا گرفته بود.

آیت الله حاج سید محمد حسن علوی مدتی در حوزه علمیه مشهد به تحصیل پرداخت و سپس برای ادامه تحصیل به قم رفت و از سال ۱۳۴۸ به وطن خود بازگشت و به درس و بحث و تبلیغ امور دینی پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.