رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح یک پرونده انتظامی به دستگیری فرد کلاهبرداری اشاره کرد که در بازجویی‌ها مدعی شده بود برای تأمین هزینه بدهکاری ۱۱۰ میلیون تومانی‌اش از مردم شهر مشهد کلاهبرداری می‌کرد.

کلاهبرداری برای پرداخت بدهی ۱۱۰ میلیونی!

سرهنگ جواد جهانشیری در بیان جزئیات ماجرای کلاهبرداری صورت گرفته به قدس گفت: با وصول چندفقره مرجوعه قضایی به پلیس فتا خراسان رضوی که حاکی از آن بود تمامی مالباخته‌ها با یک شیوه و پس از درج آگهی فروش گوشی تلفن همراه دست دوم در سایت واسطه‌گر خرید و فروش کالا با نام «دیوار»، طعمه کلاهبرداری چند ده میلیون تومانی شده‌اند، موضوع برای ردزنی عامل این کلاهبرداری‌ها و انجام اقدام‌های فنی و پلیسی مورد نیاز به یکی از تیم‌های کارشناسی این پلیس تخصصی ارجاع شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی عنوان کرد: در ادامه تمامی شکات که حدود هفت نفر می‌شدند تک به تک مورد تحقیق قرار گرفتند، برهمین اساس مشخص شد همگی با یک شیوه تحت عنوان «رسید ساز انتقال وجه» مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند.

از سوی دیگر در جمع‌بندی ماجرا مشخص شد پشت پرده کلاهبرداری یک نفر قرار دارد و او برای اجرایی کردن نقشه ازپیش طراحی شده‌اش از میان آگهی‌دهندگان در سایت دیوار که اقدام به فروش گوشی‌های گرانقیمت خود کرده بودند، با برخی از آن‌ها تماس می‌گرفت و قرار مشاهده گوشی تلفن همراه را نهایی می‌کرد.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: در ادامه متهم با استفاده از نرم‌افزار رسید ساز که بارها در مورد وجود آن هشدار داده‌ایم، گوشی‌های تلفن همراه بین ۳۶ تا ۴۰ میلیون تومان را از فروشندگان تحویل می‌گرفت.

تحقیقات چند روزه کارشناسان پلیس فتا در نهایت به شناسایی متهم ۲۹ ساله پرونده منجر شد. از همین رو محل اختفای مرد کلاهبردار محاصره و او دستگیر و به سرعت همراه با ادله مکشوفه به مقر پلیس فتا منتقل شد.این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم برای آنکه فروشنده به رسیدهای جعلی مشکوک نشود، پیامک انتقال وجه جعلی را هم طراحی و از یک گوشی دیگر برای خودش ارسال می‌کرد و برای آنکه این موضوع هم لو نرود شماره‌ای که با آن پیامک فرستاده بود را با نام یک بانک ذخیره و پیامکی را که برای خودش تحت عنوان انتقال وجه ارسال می‌کرد را نشان فروشنده می‌داد.

از سوی دیگر متهم ادعای عجیبی را هم مطرح کرد که به هیچ وجه اقدام‌های مجرمانه او را توجیه نمی‌کند و آن هم این بود که مرد جوان وقتی همه چیز را علیه خود دید مدعی شد حدود ۱۱۰ میلیون تومان در شهر بدهی بالا آورده و برای جور کردن هزینه آن به این شیوه کلاهبرداری روی آورده است.

وی در ادامه به فروشندگان کالا در سایت‌های واسطه‌گر هشدار داد حتماً پس از نهایی شدن معامله تا زمانی که حساب خود را بررسی و از واریز وجه اطمینان حاصل نکرده‌اید، کالا را تحویل خریدار ندهید و به هیچ عنوان به رسید و ادعای واریز وجه اعتماد نکنید.

 از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که فرد خریدار وجه کالا را به واسطه یک کلاهبرداری تلفنی و... از حساب دیگر شهروندان خارج کرده و قصد داشته باشد با آن پول، هزینه گوشی خریداری شده را پرداخت کند تا ردی از خود به جا نگذارد، برای جلوگیری از گرفتاری‌های بعدی، حتماً شهروندان هویت فرد را بررسی کنند تا وجه از کارت بانکی و حساب خود خریدار واریز شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.