یزد - مدیر کل محیط زیست استان یزد با بیان اینکه بیشترین آلایندگی هوای استان مربوط به محور یزد اردکان است گفت : مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی کشور در استان یزد ایجاد خواهد شد.

مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی کشوردر یزد ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، نیره پورملائی پیش از ظهر چهارشنبه درچهل و پنجمین نسشت خبری بر خط با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: شعارامسال هفته هوای پاک "تعهد اجتماعی مسئولان و مشارکت مردم "برای داشتن هوای پاک است و ۱۵دستگاه اجرایی در سطح وزارتخانه ها و ادارات برای اجرای این قانون باید باهم همکاری مناسب را داشته باشند.

وی ازعدم استقرارصنایع آلاینده در محوریزد -اردکان خبرداد و افزود : در۲۰سال گذشته توسعه نا متوازن در این محوررخ داده و هم اکنون استقرار بیش از۸۰ درصد صنایع استان، بیشترین تردد حمل و نقل جاده ای ، سکونت ۸۰درصدی در این مناطق و وجود ریزگردها دربالا دست شهرستان های ارکان میبد و اشکذر باعث شده این محور نقش بسزایی در الایندگی استان داشته باشد .

پورملائی تصریح کرد: شناسایی واحدهای آلاینده از اقدامات مهم این اداره است و طبق هماهنگی ها ی صورت گرفته شده  قراراست ۳۵درصدعوارض آلایندگی به اصلاح سیستم واحدهای صنعتی استان اختصاص یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.