صبح امروزعملیات مقابله با تغییرکاربری اراضی کشاورزی در قالب اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی باغی و زراعی انجام و در نتیجه آن باغ ویلاهای مربوط به کارکنان دادگستری و جهادکشاورزی در مجتمع های «میزان» و «باران» در مشهد تخریب شد.

لودر تخریب به مجتمع «میزان» و «باران» رسید/ اجرای ۱۸ مورد رای کمیسیون ماده۱۰۰ در شرق مشهد

به گزارش قدس آنلاین، بامداد امروز با حضور نماینده دادستان و نمایندگان دستگاههای متولی کمیته صیانت از حریم شهر، تخریب و اعاده به وضع سابق در سه نقطه از حریم انجام شد.

جلیل یاوری در حاشیه این عملیات  اظهار کرد: امروز در سه نقطه حریم شهر مشهد عملیات مقابله با تغییر کاربری زمینهای کشاورزی توسط اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ صورت گرفت.

دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد عنوان کرد: ۲ مجتمع باغ ویلایی باران و میزان در غرب مشهد متعلق به کارکنان داد گستری و جهادکشاورزی است که برخی از انها بنابر تشخیص جهادکشاورزی، شامل تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی بود که با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی تخریب و اعاده به وضع سابق شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۶ مورد باغ ویلا و ۶ مورد در مرحله پی و شفته‌ریزی در این مجتمع اعمال قانون شدند، خاطرنشان کرد: این حرکت هشداری است برای افرادی که فکر می‌کنند، می‌توانند بدون مجوز در حریم شهر اقدام به ساخت و ساز کنند، شهروندان مطمئن باشند قانون برای همه یکسان است و در مورد صیانت از حریم شهر جدیت زیادی دارد.

یاوری افزود: مجتمع میزان در جاده عباس آباد نزدیک روستای دندانه و مجتمع باران در جاده گوارشک مجاورت روستای گرمه قرار دارد. 

دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد گفت: مجتمع‌های زیادی منتسب به دستگاه‌های دولتی است که باید با تشخیص جهادکشاورزی در دستور کار اعمال قانون قرار گیرد.

وی درباره اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در شرق مشهد هم گفت: در مجاورت روستاهای سالارآباد و دستگردان نیز امروز ۱۸مورد قلع و قمع بر اساس ارای کمیسیون ماده ۱۰۰ انجام شد. 

یاوری تجاوز به حریم شهر مشهد را باعث دامن زدن به حاشیه‌نشینی و تبعات منفی آن عنوان و تاکید کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم مشهد موضوعی است که به صورت روزانه در حال رصد است و برخوردهای قانونی و مقتضی با جدیت دنبال میشود.

نماینده دادستان هم در این عملیات گفت: ویلاهایی که امروز مشمول قلع و قمع نشدند یا کسانی هستند که بعد از اخطار جهادکشاورزی دال بر توقف عملیات، ساخت و ساز را ادامه نداده‌اند یا کسانی که عملیات ساختمانی‌شان به پایان رسیده است.

قاضی مهدی غلامی تصریح کرد: برای مالکان کلیه واحدهای ویلایی در این ۲ مجتمع پرونده کیفری تشکیل و به دادگاه ارسال که حسب مورد جزای نقدی، حبس و قلع و قمع در نظرگرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که امروز واحدهایشان قلع و قمع شده به اخطارها و تذکرات جهاد کشاورزی مبنی بر توقف ساخت و ساز توجهی نکرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    چرا هنگام ارسال نظر مشکل وجود دارد ؟
  • محسن ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    جای تاسف دارد همین چند سال قبل رئیس جمهور مملکت شعار هر ایرانی هزار متر زمین سرداد و عده ای تحت تاثیر سخنان ریاست جمهوری اقدام به خرید زمین ملکی (نه منابع طبیعی ) ‏نموده و با طرح آبیاری نوین قطره ای از جهاد کشاورزی وام بلاعوض دریافت کرده و از اداره ثبت نیز برای هر قطعه سند جداگانه ولو مشاع دریافت نموده اند و پس از گذشت چند سال و صرف ‏میلیاردها تومان زمینی را که هرگز به شکل سنتی نمیشد بهره برداری کرد را آباد کرده و درست زمانی که زحمات میخواهد به ثمر برسد لودرها سر میرسند !!!‏ چه کسی مقصر است مهم نیست مهم این است که چه میخواهیم انجام دهیم ؟ آیا هکتارها مخروبه با هزاران مالک را چگونه میشود سروسامان داد ؟ ‏ چرا سرمایه های ملی خود را به باد فنا میدهیم ؟ کاش از روز اول رئیس جمهور این مطلب را مطرح نمیکرد . محض اطلاع در یکی از سفرهای استانی ایشان به استانداری دستور واگذاری ‏اشتراک آب و برق و گاز داده اند .‏