به همت سازمان بسیج اصناف کشور، اولین روز از نشست سراسری و سالانه هم اندیشی روسا و دبیران هیات های اندیشه ورز این سازمان در مشهد مقدس برگزار شد.

۵ وظیفه مهم اصناف در گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست که با هدف تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه کشور در بخش اصناف و با محوریت بیانه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد، رییس هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، رییس مرکز مطالعات و بررسی های مجمع تشخیص مصلحت نظام، نائب رئیس شورای عالی بسیج تجار و اصناف کشور، و تعدادی دیگر از مسئولان کشوری و محلی حضور داشته و به بیان نظرات خود پرداختند.

۵ وظیفه مهم اصناف در گام دوم انقلاب اسلامی

در ابتدای این نشست دکتر اسدالله بادمچیان به عنوان رییس هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، به ایراد سخن پرداخت و گفت: در یک برهه بسیار حساسی از انقلاب اسلامی قرار داریم. در حالی در ابتدای گام دوم انقلاب هستیم که امروزه دشمنان اسلام منکوب و حقیر و دچار ذلت شده اند. قدرت هر کشوری به نیروی نظامی آن است. اما در آمریکا برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری، دولتمردان این کشور در بیم و هراس هستند که خود نیروی نظامی این کشور در مراسم آشوب و اقدام علیه امنیت آمریکا انجام دهند. آیا این ذلت نیست؟

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب، درخصوص ۵ هدف اصلی مسئولیت بزرگی بر عهده داریم. برپایی تمدن اسلامی، دولت کریمه اسلامی، جامعه نمونه اسلامی، حل مشکلات مردم و کشور، پیشرفت وارتقای نظام اسلامی پنج موضوعی هستند که وظیفه و مسئولیت ما را در این عصر و زمانه چندین برابر می کند.

بادمچیان در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری که در سال آینده برگزار خواهد شد اشاره و اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری سال آتی بسیار پراهمیت است و باید تلاش کنیم این انتخابات هرچه بهتر و باشکوهتر برگزار شود.

وی درخصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد عنوان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

رییس هیات اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان با اشاره به نقش بسیج اصناف در تقویت هیات های اندیشه ورز، تصریح کرد: باید بسیج اصناف گسترش و تقویت یافته و خدمات آن مورد ارزیابی قرار گرفته و پیشنهادات این سازمان مورد توجه اکید قرار گیرد.

قدرت دو مافیا در کشور درآغاز و پایان سال جهش تولید از بین رفت

درادامه این نشست دکتر غلامرضا حسن پور، رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشوردر به ایراد سخن پرداخت و عنوان کرد: تمدن نوین اسلامی با تدوین دقیق وواقعی برنامه هفتم توسعه کشوربرمبنای گام دوم انقلاب، شکل خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در مردمی کردن اقتصاد، نقش اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی بسیار مهم است، در تدوین برنامه مذکور، این نقش دیده شده و در مرحله نخست به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه شده است. اما در این نشست دو روزه، نظرات و پیشنهادات دیگر مدیران اصناف در کشور به رایزنی و مشورت گذاشته خواهد شد و نقطه نظرات تکمیلی به مجمع تشخیص نظام ارسال خواهد گردید.

وی یادآور شد: در شش برنامه گذشته توسعه کشور، متاسفانه نقش اصناف چندان مورد توجه قرار نگرفته و از آن غفلت شده است. اما امیدوارم که در برنامه هفتم این تاثیرگذاری اصناف بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به مرحله اجرا برسد.

حسن‌پور با اشاره به این موضوع که پس از شیوع کرونا، اصناف و بازاریان هماهنگی و همراهی بسیار مناسبی با تصمیم گیری های کشوری داشتند تصریح کرد: بسیج اصناف نیز تلاش فراوانی انجام داد تا با به کارگیری تمام ظرفیت ها و انجام مدیریتی راهبردی، بتواند به کمک خداوند، تهدید کرونایی را به فرصت تبدیل  و در سال ۹۹  کارنامه درخشانی از خود نمایش دهد.

وی در ادامه به ذکر برخی از اقدامات سازمان بسیج اصناف در مقابله با تهدید کرونا پرداخت و ابراز داشت: خوشبختانه در این مدت انحصار پارچه ماسک با تولید پارچه بلون (ماده اولیه تولید ماسک باکیفیت) به همت بسیج اصناف وسرمایه گذاری بخش خصوصی شکسته شد.

وی افزود: دربحث توزیع نیزشبکه بزرگ و مردمی کاسبان امین درسراسر کشوردرحال تکمیل است که نمونه موفق عملکرد این شبکه توزیع مرغ منجمد بود که باعث کاهش قیمت این محصول گردید. درآینده نیز این شبکه نقش بیشتری در توزیع اقلام اساسی ایفا خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان این موضوع که باهمتی که در مجموعه بسیج موجود بود، در ابتدای سال قدرت مافیای پارچه سفید برای تولید ماسک را شکستیم و در انتهای سال نیز باتولید پارچه مشکی از چنگ مافیای واردات پارچه چادری نجات خواهیم یافت، مدعی شد: تولید پارچه چادرمشکی درسال جهش تولید دردستورکار ما قرار گرفت وانشالله ۱۵ بهمن ماه امسال و مقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی، اولین محصول کارخانه تولید چادرمشکی در شهرستان خوانسار با پشتیبانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان وفعالان اقصادی کشوربه بهره برداری خواهدرسید.

درادامه این مراسم دکتر میثم مظفر، رئیس مرکز مطالعات و بررسی های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر مفتح نائب رئیس شورای عالی بسیج تجار و اصناف کشور نیز نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.