رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: تغییر رنگ شهرها از نظر شیوع کرونا نباید موجب عادی انگاری و کم توجهی مردم به رعایت پروتکهای بهداشتی شود.

تغییر رنگهای کرونایی نباید موجب کم‌توجهی در رعایت پروتکلها شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی افزود: برخی تغییر رنگ‌بندی مناطق را به معنی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و رفع خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می دانند در صورتی که این باور اشتباه باعث کم‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و رفتارهای پیشگیرانه و در نتیجه افزایش میزان ابتلا به این بیماری می شود.

وی ادامه داد: با همراهی و مشارکت مردم، شهرستان‌های گناباد و بجستان از وضعیت قرمز خارج شده ولی ثبات آن بستگی به تعامل مردم دارد و  رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع کرونا برای رفع یا اعمال محدودیت‌های جدید است و این رنگ‌ها نباید در میزان توجه مردم به بیماری تاثیری داشته باشد چرا که وضعیت کرونا در هر منطقه‌ای به رفتار مردم و رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی بستگی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: عادی انگاری، سهل‌انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری وضعیت کرونایی هر منطقه را به رنگ‌های نارنجی و قرمز تبدیل می کند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران کرونایی و ابتلای خانوادگی به این ویروس طی چند روز گذشته در شهرستانهای تابعه این دانشگاه افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری شده سرپایی به صورت تدریجی و خزنده در حال افزایش است.

دکتر باذلی ادامه داد: روند افزایشی موارد مثبت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ زنگ خطر جدی برای احتمال بازگشت به وضعیت قرمز در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی گفت: گرچه تعداد بیماران بستری شده کرونایی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی از  ۱۳۰ بیمار طی حدود دو ماه گذشته هم اکنون به ۱۷ بیمار کاهش یافته و وضعیت گناباد و بجستان از نظر شیوع کرونا به زرد و آبی تغییر کرده است ولی باید توجه داشت که خطر کرونا تمام نشده و با کوچکترین غفلت به شرایط گذشته و حتی بدتر از آن برخواهیم گشت.

هم‌اینک ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تعداد جانباختگان این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان به ۲۶۰ نفر رسیده است.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.