عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: تحریم آستان قدس رضوی توسط دولت آمریکا هیچ تاثیری ندارد و نماد غضب به جریان انقلابی است.

تحریم‌ها در طولانی‌مدت فاقد کارکرد است/تحریم آستان قدس نماد غضب از جریان انقلابی

به گزارش قدس آنلاین، حجت عبدالملکی با اشاره به تحریم آمریکایی وضع شده علیه آستان قدس رضوی اظهار داشت: در علم "اقتصاد تحریم" عنوان می‌شود که اگر تحریم‌ها طولانی مدت شوند کارایی خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از تحریم‌های آمریکایی نیز حدود ۱۰ سال می‌گذرد افزود: تحریم‌کننده به دنبال این است که در کوتاه مدت به اهداف خود برسد و این کار را از طرق مختلف دنبال می‌کند که جنگ روانی و آشوب از زیرمجموعه‌های آن است و سبب می‌شود مخاطب احساس فشار اجتماعی کند و تحریم‌کننده به اهدافش برسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: تدبیر رهبری و مقاومت مردم سبب شده تا تحریم‌ها کارایی نداشته باشد اما آمریکایی‌ها دوست ندارند به شکست خود اعتراف کنند.

عبدالملکی افزود: عناصر اصلی اقتصاد کشور شامل بخش تجاری و نفت و بخش بانکی و کشتیرانی را از همان ابتدا تحریم کردند و تحریم‌ها را همچنان نگاه داشتند اما اکنون شاهد هستند نتیجه‌ای از آن‌ها نگرفته و آلترناتیو جدید خود را که تحریم نهادهای فرهنگی و معنوی و دینی و انقلابی است، رقم زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و یا بنیاد مستضعفان تعاملات خارجی دارند، بیان کرد: اما با توجه به تحریم‌های بانکی که از قبل بوده این نهادها خود را با این مشکلات وفق داده و حتی فعالیت‌های بین‌المللی خود را دنبال و تجهیزات جدید را خریداری می‌کنند.

عبدالملکی گفت: لذا آمریکایی‌ها از تحریم نهادهای انقلابی و آستان قدس رضوی بیشتر به‌دنبال اثرات روانی هستند که بگویند جریان تحریم‌گری ادامه دارد و تحریم نمرده و دنبال اثرات روانی این کار هستند زیرا می‌دانند تحریم‌ها اثرگذاری ندارد و این قیبل تحریم‌ها به نوعی خنده‌دار است.

وی با اشاره به اینکه این تحریم‌ها اثر و ثمره اقتصادی حتی در کمترین مقدار ندارد، اظهار داشت: آن‌ها صرفا دنبال تداوم جنگ روانی هستند و یکی از عللی که به این نهادها از این حیث توجه می‌کنند بابت غضب نسبت به جریان انقلابی است.

عبدالملکی گفت: آمریکایی‌ها در عصبانیت خود از این جریان، تحریم نهادهای انقلابی و فرهنگی را در دستور کار قرار می‌دهند اما این تحریم‌ها نتیجه معکوس خواهد داشت و شتاب بیشتری به ترویج جریان اهل‌بیت(ع) خواهد داد و توجه به این فرهنگ متعالی را حتی در غرب نیز به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: به‌هرحال این تحریم‌ها رسانه‌ای خواهد شد و جامعه غربی نیز از این مسئله آگاه و قطعا توجهات بیشتری به فرهنگ اهل‌بیت(ع) جلب خواهد شد و در داخل کشور خودمان نیز این تحریم‌ها اقدامی ناجوانمردانه است و طرف تحریم شده در موضع رافت و عطوفت قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.