رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ رضوی گفت: مجموع اعتبارات جاری و اعتباری این استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به سه هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسیده که نسبت به بودجه امسال حدود ۶۹ درصد افزایش دارد.

بودجه ۱۴۰۰ خراسان رضوی حدود ۶۹ درصد افزایش دارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی امروز  در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری در حال برگزاری است، افزود: مجموع اعتبارات عمرانی و جاری این استان ۲ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان است که هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد آن تاکنون تخصیص یافته‌است.

وی ادامه داد: متوسط نرخ بیکاری در کشور ۹.۴ درصد و در خراسان‌ رضوی ۵.۱ درصد است و این استان کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد، نرخ مشارکت اقتصادی ۱۵ ساله نیز در کشور ۴۱.۴ درصد و در استان خراسان‌رضوی ۴۷.۲ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ رضوی گفت: در بخش سرمایه گذاری خارجی نیز امسال ۳۰ طرح با ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم تصویب شده و ۱۲۵ طرح با ۱۴۸ میلیون دلار در فرایند تصویب قرار دارد.
وی افزود: در دور اول سفر رییس جمهوری به این استان ۷۵ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۱۲ میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون ۲ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان معادل ۱۳۱ درصد محقق شده ‌است.
جمشیدی ادامه داد: در دوره دوم سفر رییس جمهوری به این استان نیز ۷۴ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان از این میزان تامین شده ‌است.
وی گفت: ۲۵ پروژه نیز در استان بر اساس دستورات ستاد اقتصاد مقاومتی ثبت شده که ۲۸ درصد آن خاتمه یافته، ۲۸ درصد پیشرفت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی، ۲۰ درصد پیشرفت ۶۰ تا ۸۰ درصدی  و ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی کمتر از ۶۰ درصد دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ رضوی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه جهش تولید بین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار خراسان ‌رضوی افزود: طبق این تفاهمنامه ۱۲۰ پروژه با هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ابلاغ شد که ۴۷۶ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت سرمایه ثابت، ۶۳۶ میلیارد تومان به صورت سرمایه در گردش، ۳۶۷ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی و ۷۴ میلیارد تومان نیز به صورت کمکهای فنی و عمرانی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به واگذاری ۳۹۴ طرح و پروژه به بخش خصوصی طی سال گذشته ادامه داد: امسال نیز ۸۲ پروژه از هشت دستگاه اجرایی به بخش غیردولتی واگذار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.