آستان قدس رضوی به عنوان یک مرجع مورد اعتماد دینی، همواره تلاش کرده است علاوه بر میزبانی از زائران حضرت رضا(ع)، در عرصه‌های متنوع دیگر نیز به مردم ایران اسلامی خدمت‌رسانی کند.

پاسخ‌گویی به سؤالات دینی زائران توسط ۵۰۰ چهره حوزه و دانشگاه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، یکی از عرصه‌ها پاسخ‌گویی به سؤالات زائران و مجاوران با هدف رفع شبهات و مشکلات آن‌ها بوده است. به همین منظور، اداره پاسخ‌گویی به سؤالات دینی آستان قدس فعالیت خود را از دهه ۸۰ آغاز کرد و با توسعه آن طی سال‌های اخیر، هم‌اکنون با همکاری ۵۰۰ چهره حوزوی و دانشگاهی، پاسخ‌گوی سؤالات دینی مخاطبان است. دستاورد مهم اینکه طی سال‌های اخیر، تعداد مخاطبانی که برای گرفتن پاسخ پرسش‌هایشان به شکل حضوری، تلفنی یا پیامکی با این اداره در ارتباط بوده‌اند چشمگیر بوده و مرجعیت آستان قدس برای مردم در این حوزه تقویت شده است.
رئیس اداره پاسخ‌گویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی دراین‌باره اظهار کرد: پاسخ‌گویی به سؤالات دینی زائران و مجاوران یکی از دغدغه‌های مهم معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسن‌زاده افزود: برای تحقق این هدف، از ظرفیت علمی بیش از ۵۰۰ نفر از فضلای حوزه علمیه و دانشگاه‌ از سراسر کشور استفاده کرده‌ایم که در حوزه معرفت‌افزایی دینی و رفع شبهات و مشکلات زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت‌رسانی به زائران با رعایت دستورهای بهداشتی
حسن‌زاده هم‌چنین درباره این خدمت‌رسانی در دوره کرونا افزود: آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین امام مهربانی‌ها خود را به رعایت دستورهای ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا متعهد کرد که از جمله نتایج آن، کاهش محسوس برخی فعالیت‌های فرهنگی و رفاهی بود. با وجود این، بسیاری از زائران و مجاوران ارتباط خود را با اداره پاسخ‌گویی به سؤالات دینی آستان قدس حفظ کرده‌اند.
وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا پایان فصل پاییز، با اقدامی ابتکاری، حدود ۲۷۰۰ نفرساعت پاسخ‌گویی چهره‌به‌چهره موسوم به طرح «طبیب دوار» برگزار کرده‌ایم. هم‌چنین با تنوع‌بخشی به فعالیت‌های حضوری، در این مدت، ۳۴ هزار نفرساعت پاسخ‌گویی حضوری به زائران در قالب میزهای خدمت در فضاهای آزاد و غیرمسقف، دفاتر پاسخ‌گویی و ... انجام شده است. علاوه بر آن، با گسترش خدمات غیرحضوری، کارشناسان ما از طریق سامانه تلفنی ۳۲۰۲۰-۰۵۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۰۲۰ پاسخ‌گوی بیش از ۱۸۰ هزار سؤال مخاطبان بوده‌اند. هم‌چنین در بحث راهنمایی و مشاوره دینی و اعتقادی به مخاطبان به شیوه‌های گوناگون حدود ۸۲۰۰ نفرساعت خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام رضا(ع) انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.