محمدحسین روشنک گفت: بندر چابهار هم از بعد تجاری برای بازرگانان ما مهم تلقی می‌شود و هم از منظر ایمن سازی و فقرزدایی برای آن منطقه دارای اهمیت بسیار است.

تقویت بندر چابهار، تقویت صادرات خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد در جلسه مشترک چهار کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی این شهر با مسئولان اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان درخصوص اهمیت بندر چابهار و ضرورت تقویت این بندر گفت: توجه به بندر چابهار در سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه‌ای محروم تقویت این منطقه را به دنبال دارد و می توان با استفاده از این مسیر محرومیت زدایی در منطقه را آغاز کرد.
او افزود: بندر چابهار در ارتباط دریایی بهترین نقطه برای ورود به دریای آزاد است و بهترین کشورهایی که می‌توانیم با آن‌ها ارتباط تجاری داشته باشیم با این بندر مرتبط هستند؛ از طرفی ایجاد امنیت دراز مدت برای جمهوری اسلامی در گرو تقویت آن منطقه است؛ در مجموع بندر چابهار هم از بُعد تجاری برای بازرگانان مهم تلقی می‌شود و هم از منظر ایمن سازی و فقرزدایی برای آن منطقه دارای اهمیت بسیار است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد با بیان اینکه تقویت بندرچابهار از ابعاد مختلف برای ما مهم است، ادامه داد: تقویت این بندر الزاماتی دارد و باید برای آن تلاش و زیرساخت‌های لازم فراهم شود؛ در بندرعباس یا بوشهر و امام خمینی (ره) زیرساخت‌هایی فراهم شده و انبارها و مخازن آماده و باعث فعال شدن آن بنادر شده است. این پایگاه و بندر نیز بسیار حیاتی بوده و تقویت آن هم ضروری است و مستلزم این است که دولت الزامات و ظرفیت‌هایی را برای چابهار فراهم کند.
روشنک تصریح کرد: حضور دولت و بخش خصوصی در چابهار لازم و ملزوم یکدیگر هستند. طرفین یعنی فعالان اقتصادی و دولت باید بخواهند اقدامات لازم را انجام دهند؛ همزمان که دولت زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند، بخش خصوصی هم باید اقدام به سرمایه گذاری کند.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: امتیازاتی که بندر چابهار برای تجار و شرکت‌های حمل و نقل قائل شده در نوع خود بسیار چشمگیر است و آنچه عدم رونق در این بندر را رقم زده، ناشناخته بودن و بعضا احساس ناامن بودن است که اگر مسئولان دولتی و محلی بتوانند این باور را ایجاد کنند که این بندر امن است و ویژگی‌ها و مزیت‌های آن را هم معرفی کنند، نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.