مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه فردا سوم بهمن ماه همانند جمعه هفته پیش در سطح همه ۵۳ پایگاه این آیین عبادی سیاسی اقامه می‌شود.

نمازجمعه فردا در همه پایگاه‌های خراسان رضوی اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی  افزود: اقامه نماز جمعه در پی بهبود وضعیت و موفقیت نسبی در مهار شیوع ویروس کرونا از هفته پیش در سطح همه شهرهای استان خراسان رضوی آغاز شد. 

وی ادامه داد: بر این اساس حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا فردا همانند جمعه هفته پیش میزبان نمازگزاران جمعه در مشهد خواهد بود.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه ۱۹ دی ماه گذشته در سطح ۵۰ پایگاه، نماز جمعه ۱۲ دی ماه در سطح ۴۶ پایگاه و نماز جمعه روز پنجمم دی در ۲۲ پایگاه این آیین عبادی سیاسی در سطح این استان برگزار شده بود. 

وی افزود: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌ سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود. 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در پی شیوع ویروس کرونا از روز نهم اسفند ماه پارسال بطور موقت در همه ۵۳ پایگاه خراسان رضوی تعطیل شد که به مدت سه ماه ادامه داشت. 

برپایی اقامه نمار جمعه در پی مهار نسبی شیوع ویروس کرونا و روند بهبود شرایط از ۱۷ اردیبهشت ماه گذشته به تدریج در نقاط مختلف خراسان رضوی از سر گرفته شد و در این مدت به تناسب شرایط گاهی به صورت موقت لغو و بار دیگر اقامه شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۱۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۷ هزار و ۵۷ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۱۳۷ هزار و ۸۱۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش  ۱۰ شهر کشور در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند. ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران شامل "آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا" هستند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۹۶ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۱۱۳ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۶۸ هزار و ۱۴۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۶۹ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۶۹۹ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند. 

در این میان آمریکا با ۲۴ میلیون ۸۰۹ هزار ۸۴۱ بیمار کووید ۱۹ و ۴۱۱ هزار و ۵۲۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه شانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.