آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با انتشار پیامی به مناسب درگذشت آیت‌الله علوی سبزواری، اخلاق توأم با محبت و احترام آن مرحوم را مایۀ جذب مردم به دین اسلام دانست.

اخلاق با محبت آیت‌الله علوی مایه جذب مردم بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در این پیام که امروز  منتشر شد، افزود: خبر رحلت عالم فرزانه آیت الله حاج سیدمحمدحسن علوی سبزواری (رحمة الله علیه) موجب نهایت تأسف گردید.

در ادامه این پیام آمده است: آیت‌الله علوی عالمی برجسته و مورد علاقه مردم و زندگی ساده او درس عبرت و اخلاق توأم با محبت و احترام آن مرحوم مایۀ جذب مردم به دین اسلام بود.

این پیام می‌افزاید: این عالم فقید خدمات بسیار به مکتب اهل بیت (ع) کرد و شاگردان فراوان تربیت نمود. خداوند او را با اجداد طاهرینش محشور گرداند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب فقدان اسفناک این عالم فرزانه را به مردم متدین سبزوار و به ویژه به بیت شریف وی تسلیت عرض نموده و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت دارم.

مشاور رهبر انقلاب و رییس سابق مجلس شورای اسلامی نیز طی پیامی درگذشت آیت‌الله علوی سبزواری را تسلیت گفت.

علی لاریجانی در این پیام گفت: رحلت روحانی پارسا و خدوم، مرحوم آیت الله سید محمدحسن علوی که از پیشگامان نهضت اسلامی در منطقه سبزوار بودند، موجب تاسف و تاثر گردید.

در ادامه این پیام آمده است: وی مجاهد صدیق دوران انقلاب و از علمای مردمی سبزوار بود که در سراسر عمر خویش، با نشر معارف اسلامی و ترویج شعائر اهل بیت (ع)، خدماتی شایان به مردم متدین این دیار عرضه داشت.

در بخش پایانی پیام آمده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، حوزه‌های علمیه و مردم‌ شریف سبزوار و به ویژه بیت مکرم وی، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم ربانی، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می کنم.

آیت‌الله سید محمدحسن علوی یکی از برجسته‌ترین روحانیان دوران مبارزاتی انقلاب اسلامی در شهرستان سبزوار پس از سالها مجاهدت و تبلیغ دین مبین اسلام اول بهمن ماه امسال به دلیل بیماری درگذشت.

آن مرحوم از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) و هدایت مبارزان انقلابی در سبزوار بود و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه غرب خراسان نقش مهمی ایفا کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم فقید آیت‌الله سید محمدحسن علوی امروز (پنجشنبه)  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زادگاهش سبزوار برگزار می‌شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.