در اندروید ۱۲ ، کاربران می توانند دسترسی برنامه ها به اینترنت را مسدود کنند.

ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گوگل اکنون در حال آماده شدن برای راه اندازی پلت فرم جدید اندروید ۱۲ بر گوشی های هوشمند خود است، در همین حال ، جزئیات مربوط به آن در فضای مجازی شروع به فاش شدن می‌کند.

این بار علاقه‌مندان به انجمن توسعه دهندگان موبایل XDA Developers با کاوش در کد  AOSP پروژه منبع آزاد اندروید یکی از ویژگی های به روزرسانی آینده را یافته اند.

این ویژگی جدید حالت شبکه محدود نامیده می‌شود، جالب اینجاست که علاقه‌مندان در پستی در توصیف این نوآوری ابراز ناامیدی کرده اند که این ویژگی، فایروال قابل تنظیم در سطح سیستم را به آن اضافه نمی کند.

با این حال ، این حالت ممکن است مفید باشد، اگر آن را در تنظیمات فعال کنید ، فقط برنامه‌هایی که اجازه ویژه CONNECTIVITY_USE_RESTRICTED_NETWORKS را دریافت کرده اند قادر به اتصال به شبکه هستند. چنین اجازه ای فقط برای برنامه های خاص سیستمی صادر  و یا توسط سازنده نصب می‌شود. بنابراین ، در حالت شبکه محدود ، هر برنامه نصب شده توسط کاربر نمی تواند به اینترنت دسترسی پیدا کند.

اولین پیش نمایش توسعه دهنده Android ۱۲ باید در ماه فوریه راه اندازی شود.

Android ۱۲ بسیار ساده تر خواهد شد

با محبوبیت فروشگاه Google Play ، به روزرسانی برنامه ها برای کاربران آندروید کاملا آسان است، از آنجا که به روزرسانی برنامه ها از طریق فروشگاه Play از نظر فنی برای برخی از کاربران یک روال است ، بنابراین احساس می‌شود که به روزرسانی از طریق فروشگاه Play حتی از به روزرسانی های OTA نیز آسان تر است. گوگل می‌خواهد گزینه آسان تری برای به روزرسانی های اندروید در اختیار کاربران قرار دهد. Google برای بهبود نحوه به روزرسانی Android ، " Project Mainline" را راه اندازی کرد و در اندروید ۱۲ ، به روزرسانی سیستم عامل ممکن است راحت تر باشد.

XDA’s luca۰۲۰۴۰۰ ، متوجه شد که Google در حال تبدیل Android Runtime همچنین به عنوان ART به یک ماژول Mainline است و این امکان را فراهم می کند که به روزرسانی اجزای اصلی سیستم از طریق فروشگاه Play انجام شود. ART کد بایت برنامه های Android را در دستورالعمل های ماشینی جمع می کند. اگر گوگل بخواهد روش تدوین کد Android ۱۲  و ​​نسخه های آینده را تغییر دهد ، می.توان آن را به جای تکیه بر به روزرسانی‌های سیستم عامل سنتی ، در هر زمان تنظیم کرد و لازم نیست کاربران هفته ها یا ماه ها برای بهبود ویژگی ها یا اصلاحات امنیتی منتظر بمانند.

این ویژگی ممکن است تأثیر واقعی بر روی دستگاه ها و برنامه های مورد استفاده شما داشته باشد ، XDA معتقد است که Google می‌تواند سازگاری بیشتری با برنامه ها داشته باشد. برای انجام این کار ، باید روی ART کار کند تا در همه دستگاه های Android رفتار یکسانی داشته باشد. با این حال ، این ویژگی برخی از ویژگی‌های سفارشی سازی را که سازندگان دستگاه استفاده کرده اند نیز از بین خواهد برد. اگر آنها ART را برای عملکرد یا انعطاف پذیری تنظیم کنند ، ممکن است این امتیازات را از دست بدهید و همچنین ، این امر کنترل تولیدکنندگان گوشی هوشمند در بروزرسانی ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

ART به عنوان یک ماژول Mainline با انتشار کند به روزرسانی ها مقابله می کند

با این وجود ، Google ممکن است احساس کند که این ویژگی ارزش فداکاری را دارد. اندروید ۱۲ می تواند تا حدی مشکل تولیدکنندگان OEM را از بین ببرد یا از بروزرسانی سیستم عامل صرف نظر کند. البته ، یک مشکل بزرگ در بهبود سازگاری نیز وجود دارد و هنوز مشکلی در به روزرسانی های Android برطرف نخواهد شد، اگر آسیب پذیری وجود داشته باشد و قبل از ورود وصله امنیتی به اصلاح نیاز داشته باشد ، این ویژگی جدید می تواند تغییر کند.

Project Mainline تلاش های Project Treble را گسترش می دهد. در حالی که Treble برای هر به روزرسانی سیستم عامل میزان وابستگی OEM ها را به فروشندگان SoC کاهش می دهد ، Mainline وابستگی Google را به OEM ها برای ارائه به روزرسانی های امنیتی به اجزای اصلی سیستم عامل نیز کاهش می دهد. Project Mainline فلسفه Treble را به قسمت های مهم تر چارچوب Android گسترش می دهد و OEM ها را به عنوان واسطه های وابسته از این معادله حذف می کند. هدف پروژه Mainline این است که گوگل کنترل اجزای چارچوب و برنامه های سیستمی را که برای امنیت و حفظ ثبات توسعه به دور از OEM ها ضروری هستند ، کنترل کند. Project Mainline به حق بزرگترین تغییر در Android از زمان Project Treble شناخته شده است.

لنتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.