رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هیچ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها نباید تعطیل بماند و در چند ماه گذشته تعدادی از کسانی که وظیفه قانونی‌شان را در ارتباط با تولید انجام نداده‌اند، به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم.

معرفی تعدادی از عاملان ترک وظیفه در ارتباط با تولید به مراجع قضایی

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس اظهار کرد: هیچ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها نباید تعطیل بماند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از نیازهای جدی ناوگان حمل و نقل عمومی، به‌کارگیری خودروهای باکیفیت و با آلودگی بسیار کم است، بیان کرد: به مدیر کارخانه عقاب‌افشان سمنان توصیه کردم تا در بحث تولید خودروهای برقی که یکی از ضرورت‌های امروز کشور است و برای جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی وارد عمل شود که گفت قرار است تا خط تولید آن در ماه‌های آینده ایجاد شود.

درویشیان اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی مردم به‌ویژه مردمی که امکان استفاده از خودروی شخصی در شهرها برای آنها کمتر وجود دارد، استفاده از اتوبوس است که باید پیگیری شود؛ ما نیز در حدی که اختیارات و وظایف قانونی‌مان اقتضا کند، در حوزه نظارت بر انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از رویکردهای جدی قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور، حمایت جدی از تولید و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، جهش تولید است؛ رهبری در فرمایشاتی که چندی قبل در دیدار با مسؤولان کشور داشتند، فرمودند که در بحث صنعت خودرو باید ۵۰ درصد تولید  افزایش پیدا کند. تحقق منویات مقام معظم رهبری باید با پیگیری رفع مشکلات تولیدکنندگان و خودروسازان در دستور کار باشد.

درویشیان بیان کرد: مشکلات در حوزه تعداد واحدهایی که به تملک بانک‌ها درآمده؛ چه تعدادی که فعالیتشان متوقف شده و چه تعدادی که فعال هستند، شناسایی شده است و بانک‌ها هم به دنبال اقاله این واحدها هستند.

او افزود: بانک‌ها نمی‌توانند تولیدکننده خوب و گردانندگان مناسبی برای واحدهای تولیدی باشند و باید همه کمک کنیم که اگر بر خلاف ضوابط و مقررات، همان‌طور که رئیس قوه قضاییه مطرح کرد، هیچ واحد تولیدی که به تملک بانک درمی‌آید، تعطیل نباشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: همه واحدهای تولیدی باید فعال باشند و ترجیحمان این است که این واحدهابه دست خود کسانی که در واقع مالک این واحدها هستند، چرخانده شود البته بانک‌ها هم مطالباتی دارند که باید پیگیری شود.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث تولید حائز اهمیت بوده، مقابله با اخلال‌گری و فساد در حوزه اقتصادی است. قاطبه تولیدکنندگان و کارآفرینان افراد سالم و دنبال تولید واقعی هستند؛ اگر افرادی انگشت‌نما و تعداد کم بخواهند از این فرصت و ظرفیت کشور سوءاستفاده کنند، باید برخورد قانونی و لازم با آن‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما در چند ماه گذشته تعدادی از کسانی را که وظیفه قانونی‌شان در رابطه با تولید انجام نداده‌اند، به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم و هشدارهای متعددی را در این چند ماه به مسؤولان در راستای حمایت از تولید داده‌ایم.

درویشیان بیان کرد: همکاران ما در سراسر کشور بیش از ۲۵۰ بازدید از واحدهای تولیدی داشته‌اند؛ تعدادی از این واحدهای تولیدی مشکلاتی داشتند که پیگیری صورت گرفته و مشکلاتشان رفع شده و تعدادی تعطیل بوده‌اند و با پیگیری که همکاران ما داشته‌اند، مجدد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی گفت: حمایت از تولید و فعالان این حوزه یکی از اولویت‌های کاری سازمان بازرسی و قوه قضاییه بوده و اولویت ستادی که در قوه قضاییه تحت عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفته، حمایت از تولید است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کارگروهی به‌زودی در تهران و استان‌ها قرار است تشکیل شود که دادستانی، بازرسی و معاونت پیشگیری دادگستری‌ها به‌طور مشخص در آنها دنبال رفع مشکلات تولید خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.