شاخص کیفیت هوای مشهد هم‌اکنون با قرار گرفتن روی عدد ۳۸ در وضعیت سبز و پاک قرار دارد اما شاخص کیفی هوا در ایستگاه لشگر با عدد ۲۰۱ بیانگر شرایط خیلی ناسالم و بنفش است.

یک بام و چند هوای آلودگی هوا در مشهد! / کیفیت هوا در ایستگاه «لشگر» بنفش شد

به گزارش قدس آنلاین، بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی این شهر، شاخص کیفی هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته با قرار گرفتن روی عدد ۱۲۲ در شرایط ناسالم برای گروههای حساس بود که با توجه به وزش شدید باد و بارش‌های پراکنده امروز شاخص کیفی هوا با عدد ۳۸ در وضعیت سبز و پاک قرار دارد اما شاخص کیفی هوا در ایستگاه لشگر با عدد ۲۰۱ بیانگر شرایط خیلی ناسالم و بنفش است!

همچنین ایستگاه شهید آوینی با عدد شاخص ۱۷۳ در شرایط قرمز و خطرناک برای همه گروههای سنی قرار دارد؛ این در حالی است که از مجموع ۲۳ ایستگاه کیفیت سنجی هوا در سطح شهر، در حال حاضر فقط اطلاعات ۱۳ ایستگاه در سایت مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد در دسترس است.

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوا(AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک» به رنگ سبز، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط» به رنگ زرد، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس» به رنگ نارنجی، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها» به رنگ قرمز، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» به رنگ بنفش و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» به رنگ قهوه‌ای است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.