امام جمعه مشهد با تأکید بر این مطلب که کاهش پول ملی یک درد و فشار اقتصادی است اما نمی‌تواند غیرت و هویت جامعه ولایی ما را نابود کند، گفت: یکی از مسائلی که امروز به عنوان یک جامعه دینی و پیشرفته در دنیا زبانزد هستیم، رشد حرکت‌ها و برنامه‌های دانش بنیان است.

 رشد برنامه‌های دانش بنیان افتخار جامعه ولایی ایران است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در نمازجمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ایام دهه فاطمیه هنوز ادامه دارد و امروز هم از جمله ایام دهه فاطمیه است، اثر تذکر به مظلومیت حضرت زهرا(س) و تبیین این مظلومیت و اظهار ارادت به ایشان در زندگی مردم پیدایش یک غیرت و هویت ولایی است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امتیاز جامعه ما در برابر جوامع دیگر ولایی بودن جامعه ما است که ضامن تعالی، تکامل، پیشرفت‌های زیاد و سلامت اجتماعی مردم در برابر مفاسد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ولایی بودن جامعه بر اثر عشق و ارادت و حاکمیت مظلومیت حضرت زهرا(س) بر کانون عاطفه مردم است، گفت: حضرت رسول اعظم(ص) وضع زندگی مردم را دگرگون و آنها را از مفاسد مختلف نجات دادند، اما از ایشان یک دختر باقی ماند که مردم خانه‌اش را آتش زدند و حضرت زهرا(س) در آن شرایط تنها پیغمبر(ص) را صدا می‌زدند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این تصویر در ذهن حضرت زینب(س) باقی ماند و ایشان هم در قتلگاه زمانی که پیکر سید الشهدا را دیدند تنها پیغمبر(ص) را صدا زدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ذکر مظلومیت حضرت زهرا(س) و اثر وضعی آن در کانون عشق جامعه را حفظ هویت الهی برشمرد و گفت: جریانات استکباری که می‌خواهند بر ملت‌ها حاکم شوند قصد دارند هویت دینی و ملی آن جامعه را نابود کنند تا بتوانند بر مردم مسلط شوند.

هویت جامعه ایران نشأت گرفته از اهل بیت و یک هویت الهی و ولایی است

وی تصریح کرد: جریانات استکباری نمی‌توانند بر ملت ما مسلط شوند، زیرا هویت ما نشأت گرفته از اهل بیت و یک هویت الهی و ولایی است.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه طی  این ۴۲سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت‌های استکباری با تحریم، جنگ و فتنه‌های مختلف قصد سرکوب کردن ملت ایران را داشته‌اند، متذکر شد: با این وجود نظام جمهوری اسلامی ما امروز قوی و نیرومند است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این مطلب که کاهش پول ملی یک درد و فشار اقتصادی است اما نمی‌تواند غیرت و هویت جامعه ولایی ما را نابود کند، عنوان کرد: یکی از مسائلی که امروز به عنوان یک جامعه دینی و پیشرفته در دنیا زبانزد هستیم، رشد حرکت‌ها و برنامه‌های دانش بنیان جامعه است و امروزه در خیلی از عرصه‌های مختلف از کشورهای پیشرفته دنیا جلوتر هستیم.

وی یادآور شد: استعدادهای جوانان ما در قبل از انقلاب اسلامی به دلیل نبود جامعه ولایی و بستر دینی شکوفا نمی‌شد، اما به برکت انقلاب اسلامی و عشق و دلدادگی به ساحت اهل بیت(ع) امروز پیشرفت درعرصه‌های دانش بنیان جزو افتخارات ما است.

آیت الله علم الهدی در خصوص واکسن کرونا متذکر شد: آزمایش واکسن کرونایی ایرانی موفق بوده است به صورتی که مسؤول این تشکیلات واکسن را ابتدا بر روی فرزند خودش امتحان کرد.

خطیب جمعه مشهد با طرح این سوال که اگر واکسن‌های آمریکایی و اروپایی خوب هستند چرا آن‌ها خودشان حاضر به آزمایش واکسن نیستند، تشریح کرد: متأسفانه برخی افراد با رسانه‌های بیگانه هم‌صدا شده‌اند.

وی افزود: آمریکا در سال ۱۹۹۰ واکسن سرخک را بر روی نوزادان سیاه پوست اسپانیایی آزمایش کرد و همه آن‌ها کشته شدند، در آفریقا نیز عده‌ای را مبتلا به ایدز کردند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در ابتدای کرونا انگلیس و آمریکا اجازه وارد کردن ماسک به کشور ما را نمی‌دادند ولی امروز در دو انبار ما حدود ۲میلیون ماسک وجود دارد که علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور صادر می‌کنیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در حال حاضر در کشور و مشهد، پزشکان متخصص و با ایمانی داریم که بیماری کرونا را کنترل می‌کنند که در نتیجه جامعه ولایی و عشق به حضرت زهرا(س) است و این غرور، ارزش و هویت دینی و ملی ما است.

خانواده نمایشگاه تقوا است

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بر حسب دستور مقام معظم رهبری در خطبه اول نماز قرار شد در  مورد تقوای عملی بحث شود و ما در ادامه مباحث هفته‌های قبل، به مصادیق عملی تقوا در ارتباطات خانوادگی رسیدیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خانواده نمایشگاه تقواست، افزود: باید مجموعه حرکات، رفتار، گفتار و جریانات اعضای خانواده که ظاهر می‌شود، نشانگر تقوا باشد.

وی تصریح کرد: باید حرکات والدین و روش زندگی آن‌ها تقوا را به فرزندان نشان دهد چرا که فرزندان در محیط خانواده رفتار والدین را فرا می‌گیرند و تکرار می‌کنند بنابراین آن‌ها باید در زندگانی خود تقوای عملی را به فرزندان بیاموزند.

 منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.