امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه، اصلاح نظام بانکی، منع ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و خروج آمریکا از منطقه را مورد تاکید قرار دادند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه سبزوار با اشاره به ساختار پیچیده نظام بانکی گفت: بانک ها به مانعی برای جهش تولید و پیشرفت اقتصادی تبدیل شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: در نظام اقتصادی اسلام، سرمایه بانک‌ها باید در مسیر توسعه اقتصادی به کار گرفته شود اما امروز بانک‌ها به مانعی در مسیر توسعه تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: کارخانه‌های بسیار به علت بدهی به بانک‌ها و عدم توان پرداخت سودهای هنگفت تعطیل شده یا به مرز ورشکستگی رسیده‌اند.

امام جمعه سبزوار گفت: طرح اصلاح نظام بانکی یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید بود که تاکنون محق نشده لذا از مجلس و دولت انتظار می رود طرح نظام بانکی مطابق با شریعت اسلام را محقق کنند تا با کاهش سود بانکی سرمایه‌ها تبدیل به محرک اقتصادی شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باره منع ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی افزود: این ۲ کشور دشمن جمهوری اسلامی هستند و در شرایط تحریم، داروهای بیماران خاص را به ما ندادند حال چگونه اصرار دارند واکس کرونا را که کادر درمان خود آنها استفاده نکرده اند وارد کنیم.

گناباد- امام جمعه گناباد گفت: مسوولان در کنار برنامه ریزی برای خنثی سازی تحریمها با اقدام جهادی برای رفع مشکلات کشور از جمله در بخش  اقتصادی و معیشتی بکوشند.

حجت الاسلام  حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: مسوولان با اصلاح بانکها و بودجه و جهت دهی آنها در راه تولید و حمایت از تولید کنندگان، ایجاد و توسعه  سرمایه  گذاری مولد و پویا را اولویت فعالیتهای خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد اقتصاد کشور وابسته به نفت است ادامه داد: منشاء ۲۰ درصد مشکلات  کشور، تحریمها است و ۸۰ درصد ناشی از سوء مدیریتها می‌باشد لذا مسوولان باید با تقویت تولید داخلی با سوء استفاده کنندگان در بخشهای مختلف برخورد  کنند.

امام جمعه گناباد گفت: ترامپ از مصادیق افراد ظالم در جهان بود که  با قساوت و جنایتهای بسیار تلاش کرد برای مرحله دوم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز رای بیاورد و در این راه از هیچ کوششی برای  حمایت از  صهیونیستها، جنایت علیه مردم فلسطین و افزایش تحریمها علیه ایران دریغ  نکرد و بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد و سردار دلها، شهید سلیمانی را به شهادت رساند ولی با وجود این تلاشها با ذلت و خواری و حسرت کاخ سفید را ترک کرد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از سران آمریکا قابل اعتماد نیستند افزود: بایدن در راستای سیاستهای راهبردی سایر روسای جمهوری این کشور و به نفع مستکبران حرکت می کند.

حجت الاسلام  صادقی نسب ادامه داد: افرادی که به آمریکا به عنوان کعبه آمال خود نگاه  می کنند باید بدانند که  در این کشور و سران آن چیزی به نام انسانیت و اخلاق وجود ندارد.  

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: اگر بخواهیم در مسیر امام خمینی (ره) و شهدا حرکت کنیم باید ویژگی های اسلام ناب محمدی (ص) را بهتر شناخته و از تفاوت آن با اسلام آمریکایی آگاه شویم.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: امام خمینی (ره) در سال های آخر عمر خود، اسلام ناب محمدی (ص) و تفاوت آن با  اسلام آمریکایی را مطرح و بر حرکت در مسیر اسلام ناب تاکید کردند.

وی ادامه داد: تعبد کامل در همه ابعاد زندگی و عمل به دستورات خدا، زهد، مجاهدت در راه خدا، استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان، امید به آینده و ولایت محوری از مهم ترین ویژگی های اسلام ناب محمدی (ص) است.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: ریا و تزویر، فریب مردم و ترس از قدرت های پوشالی، سازشکاری و چشم به بیگانه داشتن از ویژگی های اسلام آمریکایی است.

وی با اشاره به ۱۳ جمای الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا افزود: کسانی که فرزندان خود را در راه نظام و انقلاب و برای امنیت کشور و دفاع از حرم حضرت زینب (س) تقدیم نموده‌اند با خدا معامله کرده‌اند.

فریمان-  امام جمعه فریمان هم با اشاره به انفجارهای اخیر در بغداد گفت: این وقایع در ادامه کاری است که آمریکا از چند هفته پیش آغاز کرده و صدها زندانی داعشی را به منطقه ای در مرز عراق و سوریه برده و آنها را مسلح کرده است.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: تنها راه خلاص شدن مردم عراق از فتنه ها، ترورها، انفجارها و همه مصائبی که بر سرشان آمده، خروج آمریکا از منطقه است.

وی ادامه داد: به برکت خون شهید سلیمانی و همه شهدای مظلوم مدافع حرم، در آینده نه چندان دور شاهد خروج نظامیان آمریکا از منطقه خواهیم بود و بار دیگر توطئه استکبار جهانی با شکست مواجه خواهد شد و سیلی محکمتری از جوانان با غیرت مسلمان خواهد خورد.

امام جمعه فریمان با اشاره به روی کار آمدن رییس جمهوری جدید در آمریکا گفت: ترامپ بارها تلاش کرد با فریب برخی عناصر داخلی، کودتای مخملی در ایران راه بیاندازد ولی با روشنگری رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم شریف ایران راه به جایی نبرد.

وی افزود: او در آخرین اقدام خود هم سیاست فشار حداکثری را اجرا کرد و با تحریم اقتصادی خواست ایران را پای میز مذاکره بکشاند اما بازهم ناکام ماند.

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه همه این پیروزی های جبهه مقاومت و شکست های پی در پی آمریکا مرهون رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب است ادامه داد: ملت ایران قدردان نعمت ولایت و وجود شریف معظم له هستند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.