مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد شهرستانهای با وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی هم اکنون به ۶ شهرستان کاهش یافته است و ۲۷ شهرستان این استان در وضعیت آبی قرار دارند.

کاهش تعداد مناطق زرد کرونایی  خراسان رضوی به ۶ شهرستان

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید رضا رحیمی افزود: بر  اساس جدیدترین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستانهای باخرز، خلیل آباد ، قوچان، گناباد، سبزوار و نیشابور خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی ادامه داد: بر طبق رنگ بندی وزارت بهداشت، خطر کرونا در وضعیت زرد، متوسط است و فقط سطح شغلی چهار در این شرایط تعطیل است و قوانین وضعیت آبی و زرد شبیه هم است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در وضعیت نارنجی به معنای پرخطر، سطح شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهد بود و در وضعیت قرمز که به مفهوم خیلی پرخطر است همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل خواهند بود.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۷ هزار و ۲۲۵  نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۱۵۱ هزار و ۶۷۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.