مدیر روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، ماجرای پرداخت پول به برخی نیروهای مراکز معاینه فنی خودروها در ازای چشمپوشی از ایرادهای فنی خودروها را رد کرد و مدعی شد تمامی مراکز تحت کنترل دقیق هستند.

تأییدیه پولی معاینه فنی تکذیب شد

چند سالی است در راستای طرح کنترل کاهش آلودگی هوای شهر، معاینه فنی‌ خودروها، اتوبوس‌ها (اعم از اتوبوس‌های سرویس ارگانی و حمل مسافر)، ناوگان حمل بار(اعم از وانت‌ها، کامیونت‌ها و کامیون‌ها) با هدف کنترل  آلایندگی اجرا می‌شود.

در این میان با اجرایی شدن طرح کاهش آلودگی‌های ناشی از خودروها آن هم با محوریت معاینه فنی، شاهد افزایش مراجعه‌های مردمی به مراکز معاینه فنی هستیم؛ چرا که براساس این طرح، خودروهای بدون معاینه فنی در شهرها از طریق دوربین‌های ثبت تخلف، اعمال‌قانون می‌شوند.

شنیدن خبر کنترل هوشمند و ثبت تخلفات خودروهای بدون معاینه فنی این وظیفه را به دوش رانندگان می‌اندازد تا کسانی که معاینه فنی ندارند و مهلت معاینه خودروهای آن‌ها گذشته است، حساب کار دستشان بیاید و خود را هر چه سریع‌تر به مراکز معاینه فنی برسانند که همین امر زمینه‌ای را به وجود می‌آورد تا صف طویلی از خودروها به وجود آید. صف‌های انتظاری که در مقاطع مختلف هر نفر باید ساعت‌ها در آن بماند تا بتواند یک برچسب معاینه فنی دریافت کند.

شلوغی و ماندن در صف‌های طولانی مراکز معاینه فنی، دریافت برچسب و برگه، ناخودآگاه راه را برای افراد متخلف باز می‌کند تا برای هر چه زودتر تمام شدن این مسیر، با پرداخت هزینه‌ای هر چند ناچیز، فکر دور زدن قانون باشند. از سوی دیگر شنیده می‌شود هستند افرادی که مسیر تخلف را هموار می‌کنند. برای مثال یکی از شهروندان چندی پیش در پی تماس با تحریریه روزنامه قدس مدعی شد در یکی از مراکز معاینه فنی سطح شهر مشهد، با پول می‌توانید خودرویی که مشکل فنی و ظاهری دارد را از در خروجی پاک و بی‌عیب خارج کنید و فقط کافی است ۱۰هزارتومانی را روی صفحه کیلومتر بگذارید و پیاده شوید!

تخلف در حوزه ما نیست

مجید بخت‌آزما در واکنش به این ادعا و در گفت‌وگو با خبرنگار ما، این موضوع را کاملاً رد کرد و گفت: با توجه به کاهش تخلفات و نظارت بر اجرای این طرح، تمام مراکز مستقیم در رصد ما قرار دارند. وی در ادامه تصریح کرد:سیستم کنترل خودروها، کشوری است و هر ورود و خروجی نیز توسط دوربین و شبکه سراسری کنترل خواهد شد.مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهروندان نگران  تخلفات ادعا شده در مراکز معاینه فنی  نباشند، ادامه داد: تمامی اقدام‌ها در مرکز معاینه فنی خودرو تحت مدیریت شهرداری به نام‌های  آزادی حدفاصل آزادی ۱۱۳ و ۱۱۵، مرکز معاینه فنی خودرو بهمن واقع در بولوار ۲۲ بهمن( کیلومتر ۴ جاده مشهد کلات)، مرکز حافظ واقع در نزدیکی سازمان پسماند (مپ) شهرداری مشهد، مرکز معاینه فنی خودرو رباط طرق به آدرس جاده قدیم نیشابور (یک‌هزارو۵۰۰ متر پس از شهرک ابوذر) و مرکز معاینه فنی خودرو واقع در بولوار شهیدمفتح (سی‌متری طلاب) تحت کنترل دقیق قرار دارد و با کوچک‌ترین رفتار خلاف‌قانون برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.