احسان صدرایی گفت: نقطه عطف بچه‌های جهادی این است که به مشکلات توجه ندارند و اگر غیر از این باشد، کاری از پیش نخواهد رفت. هدف از تشکیل گروه‌های جهادی این است که کاستی‌ها و کم کاری‌های دولت‌ها را با کمترین هزینه جبران کنند.

هدف گروه‌های جهادی جبران کم‌کاری‌های دولت است/فعالیت‌های جهادی گروه "بنیان مرصوص" در راستای محرومیت‌زدایی کرونایی

احسان صدرایی مسئول گروه جهادی «بنیان مرصوص» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین به تشریح سابقه و فعالیت های این گروه جهادی پرداخت و گفت: گروه جهادی «بنیان مرصوص» سال ۸۲ در مسجد امام موسی بن جعفر محله غیاثی منطقه ۱۴ تشکیل شد و نام آن برگرفته از آیه ۴ سوره صف است که می‌فرماید: «کأنهم بنیان مرصوص».

تشکیل کارگروه تحول اجتماعی قرارگاه خاتم الاوصیا

احسان صدرایی افزود: از سال ۸۴ به مانند دیگر گروه های جهادی در مناطق محروم حضور یافتیم و به ساخت و تعمیر خانه‌ها، مساجد و مدارس مشغول شدیم. سال ۹۲ و پس از جلسات مربوط به آسیب های اجتماعی که توسط دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، گزارشی مفصل از آسیب‌های اجتماعی موجود از ۱۰ سال قبل از انقلاب تا این سال به مقام معظم رهبری ارائه شد که ایشان نسبت به این موضوع انتقاد کردند. از این رو ما در گروه جهادی بینان مرصوص عهد کردیم که روی آسیب‌های اجتماعی کار کنیم.

مسئول گروه جهادی بنیان مرصوص ادامه داد: ما فعالیت‌های اجتماعی خود را آغاز کردیم و به این فعالیت‌ها ادامه دادیم تا اینکه قرارگاه خاتم الاوصیا پیشنهاد تشکیل قرار گاره تحول اجتماعی خاتم الاوصیا را به ما داد که به دنبال آن فعالیت بر روی سه شهر خرم آباد، بندرعباس و شیراز در اختیار ما قرار گرفت. در این شهرها با موضوعات زنان و خانواده، ورزش و جوانان، تربیت و کارسازی، عمرانی، امنیت غذایی، فرهنگی تبلیغی و بهداشت و سلامت شروع به فعالیت کردیم.

تمجید مقام معظم رهبری از گروه جهادی بنیان مرصوص

وی تصریح کرد: تقریباً یک سال و نیم در این مناطق به فعالیت خودمان ادامه دادیم و کار تا حدی جدی بود که رفته رفته اعضای گروه از شغل‌های خود استعفا دادند و روی آسیب‌های اجتماعی متمرکز شدند و موفق شدیم تا جلسه ششم آسیب‌های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری گزارش کارمان را برسانیم که مورد تمجید ایشان قرار گرفت. پس از آن فعالیت در شهر تهران را هم به ما سپردند، و از آنجایی که کلانشهر است و مسائل بزرگتری دارد، مناطق دیگر را تحویل دادیم و فقط روی شهر تهران متمرکز شدیم.

احسان صدرایی در ادامه با اشاره به اینکه سه محله از تهران به گروه جهادی بنیان مرصوص سپرده شد، اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات لازم فعالیت خود را در محله های انتخابی آغاز کردیم و متوجه شدیم که محله های دیگری هم به این محلات مرتبط هستند و در نتیجه چند محله دیگر به حوزه کاری ما اضافه شد. ما در این محلات جبهه‌های مردمی تشکیل دادیم و اکنون حدود ۱۰ محله در سطح تهران را به صورت جدی فعال هستیم . در یکی از محلات یک مسجد را از صفر تا صد بناکردیم و با جذب دویست الی سیصد نوجوان در حال آموزش به آنها هستیم. در حال حاضر در تمام موضوعات مطرح شده طرح داریم و به پنجاه درصد هدف گذاری های خود دست یافته ایم. برنامه های ما پنج ساله بوده و امیدواریم که طی این مدت بتوانیم تحول محسوسی را در وضعیت محله‌های تحت فعالیت خود شاهد باشیم.

فعالیت‌های کرونایی گروه جهادی بنیان مرصوص

مسئول گروه جهادی بنیان مرصوص در ارتباط با فعالیت های این گروه در راستای رفع مشکلات برآمده از ویروس کرونا توضیح داد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، ما به مدت دو الی سه ماه فعالیت های خودمان را براین حوزه متمرکز کردیم و مرکز پدافند زیستی قرارگاه مردمی تحول اجتماعی تهران را راه‌اندازی کردیم و به تبع آن طرح همیار سلامت، ستاد بزرگداشت مدافعان سلامت و فعالیت فرهنگی تبلیغی راه اندازی شد. در تمام محلات حوزه فعالیتی، خانه به خانه مراجعه کردیم و باشناسایی کرونایی‌ها اعلام کردیم که از خانه خارج نشوند و مایحتاج آنها را فراهم می‌کنیم یا اگر نیازمند بودند پزشک برای آنها بردیم یا اعزام به بیمارستان داشتیم و داروهای مورد نیاز را تهیه کردیم.

وی اظهار داشت: در طرح قرنطینه خانگی، افرادی را که در منزل خود جای مناسب برای قرنطینه نداشتند، به اماکن پیش بینی شده گروه جهادی بنیان مرصوص منتقل و تا زمان بهبودی کامل از آنها مراقبت می‌کردیم. تولید مواد ضد عفونی را در دستور کار قرار دادیم و هرشب سطح معابر را ضد عفونی کردیم. در سطح بسیار زیادی توزیع بسته های معیشتی را داشتیم و در تولید ماسک و گان تا جایی پیش رفتیم که با وزارت بهداشت قرارداد بستیم و لباس‌های مورد نیاز اورژانس را که مواد اولیه به ما تحویل می‌دادند، تأمین کردیم.

احسان صدرایی ادامه داد: در بحث تولید ماسک هم تقریباً یک میلیون ماسک تولید کردیم و در همین راستا زنان سرپرست خانواری را که قبلاً در بحث آسیب‌های اجتماعی شناسایی کرده بودیم، برای تولید ماسک به کار گرفتیم و به آنها حقوق پرداخت کردیم. در قالب طرحی به نام موکب سلامت، در مناطقی که خیلی ضعیف و نیازمند بودند، مواد ضدعفونی، ماسک و دیگر موارد مور نیاز را به صورت رایگان توزیع کردیم.

مسئول گروه جهادی بنیان مرصوص در ارتباط با مشکلاتی که حین انجام فعالیت های خود با آن مواجه بوده‌اند گفت: وجود مشکل در مسیر گروه‌های جهادی یک امر طبیعی است که البته برای یک بچه جهادی نباید مشکل معنی داشته باشد؛ اما به عنوان مثال نهادهای دولتی همیشه دنبال گزارش هستند و به محلات می‌آمدند و باصطلاح عکس خودشان را می‌گرفتند و می‌رفتند. مشکلات زیاد است اما نقطه عطف بچه‌های جهادی این است که به مشکلات توجه ندارند و اگر غیر این باشد، کاری از پیش نخواهد رفت. هدف از تشکیل گروه‌های جهادی این است که کاستی‌ها و کم کاری های دولت‌ها را با کمترین هزینه جبران کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.