ماکت ابوالفضل پورعرب بازیگر سینمای ایران از دهه ۷۰ در بخش نام آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقمندان قرار گرفته است.

خاطرات «ابوالفضل پورعرب» در موزه سینما ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، تاریخ شفاهی ابوالفضل پورعرب که شامل دوران کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما و خاطرات نقش آفرینی‌ها در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی است، در گفتگو با هوشنگ گلمکانی ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ ضبط شد.

ماکت ابوالفضل پورعرب بازیگر سینمای ایران از دهه ۷۰ در بخش نام‌آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقمندان قرار گرفته است.

پورعرب فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است. نخستین کار حرفه‌ای این هنرمند در سینما دستیار کارگردانی فیلم «دزد و نویسنده» در سال ۱۳۶۴ است و در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم «عروس» به شکل حرفه‌ای وارد سینما شد و به عنوان چهره اول فیلم‌های دهه ۷۰ نقش‌های زیادی بازی کرد.

وی برای فیلم «مردی شبیه باران» در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین برای فیلم «عروس» در جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

گفتگوهای تاریخ شفاهی موزه سینمای ایران با هدف شناخت بیشتر علاقمندان از سینما به ویژه جوانان و نسل‌های آینده با تاریخ و رویدادهای سینمای ایران و آشنایی و بهره‌مندی از سیر زندگی هنری پیشکسوتان و هنرمندان شاخص تهیه می‌شود.

تاریخ شفاهی ابوالفضل پورعرب به صورت تصویری به زودی منتشر می‌شود.

این بازیگر سینما امسال با فیلم «غیبت موجه» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.